Esimerkkejä ideoista joilla voit täysin helposti tuoda jästihahmon tähän peliin ja saada kokonaisen maailman mahdollisuuksia sille - silloinkin vaikka hän ei tietäisi tai koskaan saisi tietää taikuuden olemassaolosta! Saa toki tietää ja voi pelien kautta saada selville, mutta se ei missään nimessä ole välttämätöntä monipuolisten ja loputtomien pelien kannalta.
* Jästi Asa Wolff perheineen kaipaa ylipäätään lisää jästejä maailmaansa.
* Poliisikonstaapeli Jacob King tarvitsee työtovereita ja naisystävän.
* Ihmissusi-poika Stephen Hunter King tarvitsee (koulu)kavereita.
(Lisään linkkejä tähän, jos Hahmovälitykseen tulee lisää ilmoituksia jästeihin liittyen.)
IDEOITA YLEISESTI:
* Jästi Asa Wolff perheineen kaipaa ylipäätään lisää jästejä maailmaansa.
* Poliisikonstaapeli Jacob King tarvitsee työtovereita ja naisystävän.
* Ihmissusi-poika Stephen Hunter King tarvitsee (koulu)kavereita.
(Lisään linkkejä tähän, jos Hahmovälitykseen tulee lisää ilmoituksia jästeihin liittyen.)
IDEOITA YLEISESTI:
- Jästi voisi kohdata jossain päin maailmaa jonkun taikaolennon ja alkaa tutkia sitä. Jo pelkästään taikaolennon suhteen kuvioiden kehittely voi olla mielenkiintoista ja monenlaisia pelejä tuottava ilman sen syvempää tietämystä taikuuden olemassaolosta. (Ottaen huomion että kaikilla "taikaolennoilla" ei varsinaisesti ole taikavoimia.)
- Esimerkiksi haamut ovat todellisia Potter-universumissa. Jästi voi olla haamuja tutkiva/jahtaava ihminen jopa ilman tietoisuutta taikayhteiskunnan ja taikuuden olemassaolosta. (Tämän roolipelin aikajanalla Haamujengi-elokuva(t) olivat hypersuosittuja ja saattaisivat hyvin herättää kiinnostusta niiden tutkimista/jahtaamista kohtaan tietynlaisille persoonille.)
- Jästin kodissa voi asua räyhähenki.
- Myös jästi voi saada ihmissuden pureman ja näin olla taikaolento ilman taikavoimia tai tietoisuutta sen syvemmin taikayhteiskunnasta. Tai vaihtoehtoisesti ihmissudenmetsästäjä! Tai vampyyri/vampyyrinmetsästäjä. (Tässä roolipelissä vampyyri ei ole kuollut.)
- Uskooko jästi silmiään kun sattumalta todistaa taikuutta? Mihin taikuudesta tietäminen johtaa hänet - sisään taikayhteiskuntaan, terapiaan, vai johonkin muualle? Yksi pieni osasto Taikaministeriössä ei mitenkään voi kuulla saatika jäljittää kaikkia jästejä jotka ovat nähneet taikuutta, ja jos he vaikka jonain päivänä tapaisivatkin sellaisen niin valtavasti kaikkea on voinut ehtiä tapahtua siinä välillä. Eikä kaikkia jästejä tarvitse unhoituttaa.
- Jästi voi olla Vernon Dursleyn tapaan äärimmäisen suvaitsematon ja halukas kieltämään totuuden ja sen kautta syntyä jos jonkinlaista kuviota hänen arkielämäänsä ja/tai ihmissuhteisiin. Tämä voisi olla erityisen herkullista silloin kun kyseinen jästi ei tiedä taikuuden todellisuudesta toisin kuin Vernon Dursley eli kaikki taikuus mitä tapahtuu vaikuttaa häneen eri tavalla.
- Vieläkin pahemmalla tasolla oleva jästi saattaisi innostua uuteen noitavainoon. Mikään ei estä sellaista jopa taikuuden todellisuudesta tietämättömänä – riittää että itse uskoo siihen eikä suvaitse sitä. Sitähän noitavainot olivat reaalimaailmassakin. Tämä voisi nykyään myös ilmetä monella eri tasolla, eli hahmon ei välttämättä tarvitse olla täysin sekopäinen kylmä tappaja.
- Tai ehkä jästi on wanna-be-noita/velho jolla on täysin vääristyneet käsitykset noituuden/velhouden/taikuuden asioista koska ei tiedä sen todellsiuudesta. Tätä tyyppiä voisi erityisen helposti olla enemmänkin kuin yksi hahmo.
- Jästi voi olla parisuhteessa/naimisissa taikavoimaisen kanssa tietoisesti tai tietämättään.
- Jästi voi olla velhon/noidan isä tai äiti ja sitä kautta löytää taikamaailman viimeistään Tylypahkan kutsun saapuessa, ehkä jopa aiemmin jos tarpeeksi uskoa ja kiinnostusta outojen taianomaisten onnettomuuksien selvittelyyn löytyy. Tuon lapsen kautta myös tämän jästivanhemman elämään tulee taikuutta.
- Tai ehkä jästi yksinkertaisesti läheisesti ystävystyy taikavoimaisen kanssa, missä suhteessa taikuuden salailu kaikella todennäköisyydellä tuo kuvaan erinäisiä tilanteita, ongelmia ja väärinkäsityksiä, ehkä draamaakin ja mitä pelaajat nyt sitten haluavatkaan visioida niiden välille.
- Jästihahmojen välillekin voi muodostaa taikuutta sivuavia pelejä, jos niin tahtoo; esimerkiksi ne wanna-be-velhot ja noidat mahdollistavat paljon, ja toisena mielenkiintoisena esikuvana kahden jästihahmon väleihin voisi toimia The X-Files-sarjan FBI-agenttien Fox Mulderin ja Dana Scullyn suhde. Mulder uskoi yliluonnolliseen, etenkin avaruusolioihin kun taas agentti Scully oli paatunut tieteeseen uskova nainen. Tietysti niiden tarinassa mielenkiintoisuutta lisäsi heidän ammattinsa FBI:n palveluksessa ja sielunkummpanuutensa, mutta periaatteessa vastaava uskomussysteemi-dynamiikka voi toimia missä vain monenlaiseen mahdollistavana tekijänä.
- Joku jästi on voinut olla Voldemortin tai kuolonsyöjän uhri velhosodan aikaan, ehkä kadota jäljettömiin ja palannut jonkinlaisessa mielentilassa takaisin. (Olisi mahdollista että joku jäi henkiin kun Voldemort aivan yllättäen kukistui ja suurin osa kuolonsyöjistä hajosi omille teilleen piittaamatta isäntänsä kohtalosta koska useimmilla kuolonsyöjillä saattoi olla ihan omat motiivinsa eikä niinkään taikayhteiskunnan verenpuhtaus. Se tarvitsisiko Taikaministeriön unhoituttaa tämän jästin muistoja riippuisi kyseisen jästin mielentilasta/asenteesta.)