29-08-2016, 05:05 AM
Effie huomasi miehen pienen nyökkäyksen ja jäi seuraamaan isän ja pojan välistä keskustelua. Hän piti kuulemastaan, siis siitä, että mies oli tottunut koiriin, mutta ei hän silti ehkä antaisi pentuja näille tuosta vain, jos niitä olisi, vaikka mies vaikutti varmalta. "Vaikka hallitsisikin koiria, niin täytyy ensin olla selkeä tieto, mihin tarkoitukseen koiran hankkii, esimerkiksi tämä koira hankittiin alunperin täysin väärin perustein ja rotukin olisi pitänyt olla ihan toinen", Effie puhui sillä viisaudella, mitä koiria oli oppinut tuntemaan. "Lapsiperheeseen sopii ehkä paremmin joku seurarotu. On oikeastaa ihme, että Tenor on ollut Tenor. Mitä minä olen vuosien aikana tutkinut koirarotuja ja hankkinut tietoa niistä, Tenor ei ole tyypillinen rottweiler. Paitsi vahtiessaan. Mutta Tenor on alusta pitäen pitänyt minua pomona, vaikka se olikin ensimmäiset vuodet meistä kahdesta se joka oli aina aikuinen", Effie kertoi lapsille, vilkaisten välillä noiden isääkin.
Kun Freya kysyi saisiko Tenorille heittää keppiä, Effie vilkaisi lasten isää ja sanoi sitten: "Kyllä sille minun puolestani sa heittää keppiä. Vaikka sillä onkin ikää, niin se rakastaa leikkimistä ja varsinkin keppien tai frisbeen noutamista, mutta en ottanut frisbeetä tänään mukaan. Tenor on varsin leikkisä vielä ja osaa leikkiä rauhallisesti."
Kun Freya kysyi saisiko Tenorille heittää keppiä, Effie vilkaisi lasten isää ja sanoi sitten: "Kyllä sille minun puolestani sa heittää keppiä. Vaikka sillä onkin ikää, niin se rakastaa leikkimistä ja varsinkin keppien tai frisbeen noutamista, mutta en ottanut frisbeetä tänään mukaan. Tenor on varsin leikkisä vielä ja osaa leikkiä rauhallisesti."