19-03-2016, 07:02 AM
Dena kuunteli hymyillen perheen kuulumisia ja hän nyökkäili välillä. Nainen naurahtikin joissain sopivissa kohtauksissa. Vesipullo vajeni, sillä oli niin lämmintä, kahvilan vilpoudesta huolimatta. Kun Jacob päätti kuulumiset kertomalla Hunterin kummioppilas vaiheeseen, Cullodena taasen naurahti ja totesi: "Ja olisi Ste... siis Hunterilla joku, jolle opettaa keppostelua." Dena muisti silloin laukkunsa sisällön. Hän otti esiin ne. Toinen oli tulitikkurasian kokoinen puulaatikko, joka aukeaa työntämällä puuosaa sisään päin, kun sitä on työntänyt niin kansi aukeaa ja pieni käärme ponnahtaa esiin ja ikäänkuin iskee sormeen kiinni. Dena ei avannut sitä, sillä hän ajatteli, että yllätys menisi sitten pieleen. Hän ojensi rasian Jacobille sanoen: "Löysin tämän vanhoista tavaroista. Se on Hunterille." Toinen oli kaunis puurasia, kaksi kertaa isompi. Kun sen avasi, se alkoi soittaa kaunista melodiaa. Hän ojensi senkin Jacobille ja sanoi: "Laatikon teki Nat-setä, minä hieman lisäsin tunnelmaa. Freyalle." Dena hymyili ja ojensi vielä kolmannenkin tavaran. Se oli hopeinen taskukello, jonka viisareissa oli kuvat Jacobin perheen jäsenistä, eli hänestä itsestään, eli siis Jacobista ja lapsista.Kellon taakse oli kaiverrettu "kelloosi tulee vielä yksi viisari, kun hän löytyy", nuo sanat tarkoittivat Beniä. Kellon ketjussa oli kiinni ohjelappu siihen, miten Jacob voisi loihtia kelloon paikkoja, missä hän ja lapset olivat usein ja julkisiakin paikkoja, niin että kelloa katsomalla, hän näki missä lapset olisivat."Tämä on sinulle", Dena sanoi, katsoen miestä silmiin. "Kello kuului isälleni. Se oli juuri samanlainen, muutin kuvat sinuun sopiviksi"? Dena piti hetken tauon ja lisäsi: "Minä ajattelin heti sinua, kun tämän löysin laatikosta. Kuuluu rakastavalle isälle, joka välittää lapsistaan." Dena punastui ja laski katseensa, sillä hän halusi sanoa vielä yhden asian. "Muutamana hetkenä olen tosissani ajatellut, että tunnut omalta isältäni, silloin kun hän oli vielä isä. Vaikket olekaan sitä biologisesti", Dena sanoi ja nosti katseensa mieheen. "Toivottavasti et pahastu."