27-03-2016, 08:50 PM
1. Milloin ja miten sinusta tuli HP-fani?
En kyllä muista laisinkaan ajanjaksoista, mutta varmaan joskus 2000 Näin serkullani Harry Potter ja viisasten kivi-pelin ja sain lainaan sen. Siitä kaikki alkoi.
2. Minkä kirjan luit ensimmäisenä?
Viisasten kiven.
3. Kauanko sen lukemiseen meni?
Pari päivää.
4. Mikä on suosikkikirjasi?
Salaisuuksien kammio, Azkabanin vanki, sekä Kuoleman varjelukset 1 ja 2.
5. Jos olet katsonut elokuvat, minkä katsoit ensimmäisenä?
Viisasten kiven, kun äiti löysi sen jostain kirpparilta.
6. Mikä elokuva on suosikkisi elokuvista ja miksi?
Kuoleman varjelukset, Osa 1. Siinä käsiteltiin asioita jotenin kirjojen realistisesti. Tehosteet loivat jokseenkin, minun mielestäni, oikeanlaista tunnelmaa. Dobbyn osuus elokuvassa oli huikea ja loppu niin surullinen. R.I.P. Dobby.
7. Suosikkihahmosi kirjoista ja miksi?
Sirius Black ihan ehdottomasti. Hänestä jäi minulle sellainen villi, mutta samalla hyvin huolehtivainen ja välittävä kuva. Hänessä oli vain jotain todella upeaa charmikkuutta, mikä iskee minun naiseuteeni (Älä naura Nibs! Minussakin voi olla jotain naisellista, piilotan sen vain hyvin).
8. Liittyisitkö S.Y.L.K.Y:n kannattajaksi?
En liittyisi, en ehkä edes kantaisi sen merkkiäkään. Jos kotitontuilla on hyvät olot ja ne ovat tyytyväisiä, ei niitä silloin tarvitse vapauttaa.
9. Suosikkisi Tylypahkan opettajahahmoista?
Nyt on kyllä vaikea valita yhtäkkiä. Ehkäpä professori Kalkaros. Hänessä on jotain synkkyyttä, mutta viimeisissä osissa löytyy myös hänen herkkyytensä ja pitkin sarja oli lojaalinen Dumbledorelle ja kun se siinä ekassa kirjassa huispausottelussa suojeli Harrya, niin siinä oli jotain söpöö.
10. Suosikkisi hyvin pienen osan omaavista sivuhahmoista?
Rita Luodiko. Hyvin ärsyttävä kaikinpuolin, mutta haluaisin samanlaisen kynän.
11. Mikä puoli/teema Potter-sarjassa kiehtoo sinua eniten?
Kokonaisuus. Siinä on niin monta ihanan kamalaa puolta ja siksi ne onkin niin ihania. Koulu ja koko se muu maailma on niin kiehtovaa.
En kyllä muista laisinkaan ajanjaksoista, mutta varmaan joskus 2000 Näin serkullani Harry Potter ja viisasten kivi-pelin ja sain lainaan sen. Siitä kaikki alkoi.
2. Minkä kirjan luit ensimmäisenä?
Viisasten kiven.
3. Kauanko sen lukemiseen meni?
Pari päivää.
4. Mikä on suosikkikirjasi?
Salaisuuksien kammio, Azkabanin vanki, sekä Kuoleman varjelukset 1 ja 2.
5. Jos olet katsonut elokuvat, minkä katsoit ensimmäisenä?
Viisasten kiven, kun äiti löysi sen jostain kirpparilta.
6. Mikä elokuva on suosikkisi elokuvista ja miksi?
Kuoleman varjelukset, Osa 1. Siinä käsiteltiin asioita jotenin kirjojen realistisesti. Tehosteet loivat jokseenkin, minun mielestäni, oikeanlaista tunnelmaa. Dobbyn osuus elokuvassa oli huikea ja loppu niin surullinen. R.I.P. Dobby.
7. Suosikkihahmosi kirjoista ja miksi?
Sirius Black ihan ehdottomasti. Hänestä jäi minulle sellainen villi, mutta samalla hyvin huolehtivainen ja välittävä kuva. Hänessä oli vain jotain todella upeaa charmikkuutta, mikä iskee minun naiseuteeni (Älä naura Nibs! Minussakin voi olla jotain naisellista, piilotan sen vain hyvin).
8. Liittyisitkö S.Y.L.K.Y:n kannattajaksi?
En liittyisi, en ehkä edes kantaisi sen merkkiäkään. Jos kotitontuilla on hyvät olot ja ne ovat tyytyväisiä, ei niitä silloin tarvitse vapauttaa.
9. Suosikkisi Tylypahkan opettajahahmoista?
Nyt on kyllä vaikea valita yhtäkkiä. Ehkäpä professori Kalkaros. Hänessä on jotain synkkyyttä, mutta viimeisissä osissa löytyy myös hänen herkkyytensä ja pitkin sarja oli lojaalinen Dumbledorelle ja kun se siinä ekassa kirjassa huispausottelussa suojeli Harrya, niin siinä oli jotain söpöö.
10. Suosikkisi hyvin pienen osan omaavista sivuhahmoista?
Rita Luodiko. Hyvin ärsyttävä kaikinpuolin, mutta haluaisin samanlaisen kynän.
11. Mikä puoli/teema Potter-sarjassa kiehtoo sinua eniten?
Kokonaisuus. Siinä on niin monta ihanan kamalaa puolta ja siksi ne onkin niin ihania. Koulu ja koko se muu maailma on niin kiehtovaa.