20-03-2016, 07:46 AM
Mies katsoi kersanttia silmiin ja jälleen alkoi laskeskella mielessään ajan kulua. "No on minulla vuosia ollut yskää, mutta nyt viimeisen puolen vuoden aikana se on lisääntynyt", hän sanoi muutaman sekunnin päästä ja lisäsi: "Minä kun en osaa olla polttamatta." Seuraavan kysymykseen hän vastasi melkein suoralta kädeltä: "Kävelykeppiä olen käyttänyt vuodesta - 74. Olin silloin töissä satamassa ja nostin erästä painavaa laatikkoa ja selkäni venähti pahasti. Jäin työstä varhaiseläkkeelle ja siitä asti olen joutunut käyttämään, enemmän tai vähemmän kävelykeppiä. Toisinaan on päiviä, että en tarvitse sitä, toisinaan taas on kausia, etten voi liikkua metriäkään ilman sen apua."
Kun hän mietti pari sekuntia, hän lisäsi: "Tuona päivänä, minä en yskinyt ihan näin pahasti, mutta käytin apunani kävelykeppiä." "Minulla oli ylläni tummansininen, hyvin kulunut ulsteri. Päässäni minulla oli tummanvihreä baskeri ja käsissäni ruskeat mokka käsineet", hän kertoi asustaan, melkein samaan hengenvetoon, ennen lisäkysymyksiä.
Kun hän mietti pari sekuntia, hän lisäsi: "Tuona päivänä, minä en yskinyt ihan näin pahasti, mutta käytin apunani kävelykeppiä." "Minulla oli ylläni tummansininen, hyvin kulunut ulsteri. Päässäni minulla oli tummanvihreä baskeri ja käsissäni ruskeat mokka käsineet", hän kertoi asustaan, melkein samaan hengenvetoon, ennen lisäkysymyksiä.