07-02-2020, 06:42 PM
×Nibs ja Saphira tännenäin×
Pe 21.3.1980
Warkworthin linna, Northumberland
18:30 etp.
Hei Saphira,
Tiedän ettet ole kuullut minusta hiiskaustakaan sen jälkeen kun karkasin kotoa, mutta ei huolta en ole vielä heittänyt lusikkaa nurkkaan niin sanotusti. Tuskin enää muistat, mutta 8.5. on minun syntymäpäiväni ja sen vuoksi tämän kutsunkin lähetin. Jommankummanhan meistä on lopulta taivuttava ja hoidettava välit kuntoon, mutta koska et tiedä asuinpaikkaani (saatikka että olisin edes elossa) tämä jää varmaankin minun kontolleni.
Olet siis tervetullut tapaamaan minua ja muita Warkworthin linnaan, Northumberlandiin.
Terveisin,
Veljesi Oliver Malloye
Castle Terrace, Warkworth, Morpeth NE65 0UJ, Iso-Britannia
Oliver lukaisi kirjeensä vielä kerran läpi ja myötähäpeää tuntien sujautti mustakuorisen kirjeensä lähimmän postia kuljettavan liikkeen postiluukkuun. Hän irrotti otteensa tuosta paperiläpyskästä puolipakolla, kuin sähköiskusta. Kerran se vain kirpaisisi. Ainakaan hän ei sen enempää ehtisi empimään kirjeen lähettämisen kanssa tai sen että miksi hän ylipäätään enää edes kaikkien näiden vuosien jälkeen ottaisi Saphiraan ja Oliverin muuhun perheeseen yhteyttä. Tosin ajoittain Oliver tunsi huonon omantunnon kalvavan mieltään aina lähtönsä jälkeen, vaikka muuta olisi väittänytkin. Ehkä siksi siis.
Seuraavaksi Oliver vain toivoi, että kirje löytäisi perille ja vastaus ei olisi tuomitseva. Niin. Oliver voisi toivoa, mutta totuus saattaisi olla jotain aivan muuta. Oliver huokaisi ja rapsutti takaraivoaan hermostuneena mutisten itsekseen. Toivottavasti Remington ei pistäisi pahakseen, jos Oliver järjestäisi pienet juhlat Warkworthissä perheen kesken. Ainakin Jonny olisi tyytyväinen. Poika oli lopultakin suostutellut Oliverin korjaamaan välinsä siskoonsa ja jästiperheeseensä. Miten he Oliverin yhteydenottoon suhtautuisivat; sitä ei Oliverkaan tiennyt, toivoi vain parasta. Vampyyri huokaisi vielä viimeisen kerran pudistellen päätään ja lähti talsimaan takaisin Warkwortiin.