29-07-2021, 09:11 PM
"Kiitos. Alkuperäinen omistaja oli myös kaupunkilainen, rakensi tämän kesäasunnokseen. Hän kehitti tämän maatilaksi viime vuonna kun päätti myydä tämän. Talo oli silloin jo parikymmentä vuotta vanha joten minä uudistin kaikki lattiat ja seinäpaperit ja vähän muutakin. Mutta huonekaluijen tyylistä, matoista ja muusta koristelusta enimmäkseen Ellielle kunnia. Hänellä on enemmän silmää sellaisiin. Minä autoin vain mielipiteillä hänen vaihtoehdoistaan," Samuel kertoi kurkistaessaan olohuoneeseen jonka seinät olivat rikasta puuta paitsi ovea vastapäinen seinä jota koristi vadelmapensas-kuvioinen seinäpaperi. Huone oli selkeästi yläluokan tyyliä, mutta ei ahtaaksi pakattu. Heidän ystävänsä ja tuttavansa New Yorkissa eivät ymmärtäneet miksi he eivät täyttäneet kotiaan hienoilla esineillä ja koristeilla ja joka ikistä seinää seinäpapereilla. Mutta kun pienen lapsen kanssa moinen olisi katastrofaalista. Lisäksi, maaseudulla kasvaneina kumpikaan heistä ei viihtynyt talossa jossa ei voinut kävellä rennosti. Olohuoneen sisustuksen värimaailmaksi he olivat valinneet lempeän rauhoittavan punaisen ja ruskean eri sävyjen yhdistelmän, parin viherkasvin kera tuomaan lisäsäväystä. Kulmassa istui avotakka jossa juuri nyt oli halkoja valmiina mutta ei tulta.
Samuel vain tarkitsi että poika oli tehnyt kuten käskettiin, ja noteerasi tyytyväisenä että vekaran liidut ja paperit olivat kadonneet kulmapöydältä eivätkä olleet jääneet matkan varrelle. Hän vilkaisi myös etuikkunoiden edessä seisovaa joulupuuta jossa myös näytti yhä olevan kaikki namut paikoillaan.
"Niin, kiitos minunkin puolestani ja tervetuloa," Elizabeth hymyili aurinkoisesti, kuultuaan Steven saaman ensivaikutelman laskeutuessaan alakertaan - ensin varmistettuaan että pojilla oli kaikki kunnossa Gabrielin huoneessa. "Minä käyn viemässä hevosenne talliin," hän ilmoitti heittäessään villaista olalleen ja talvisaappaat jalkaan.
"Onko kellään nälkä?" Samuel tiedusteli kun hänen vaimonsa siirtyi ulos. "Me syömme illallista kuudelta, mutta voidaan laittaa ravitsevampaakin välipalaa jos on tarve? Ajattelin nyt ainakin kahvia, mehua, piparia ja pullaa että toivutte pitkästä matkasta?"
Samuel vain tarkitsi että poika oli tehnyt kuten käskettiin, ja noteerasi tyytyväisenä että vekaran liidut ja paperit olivat kadonneet kulmapöydältä eivätkä olleet jääneet matkan varrelle. Hän vilkaisi myös etuikkunoiden edessä seisovaa joulupuuta jossa myös näytti yhä olevan kaikki namut paikoillaan.
"Niin, kiitos minunkin puolestani ja tervetuloa," Elizabeth hymyili aurinkoisesti, kuultuaan Steven saaman ensivaikutelman laskeutuessaan alakertaan - ensin varmistettuaan että pojilla oli kaikki kunnossa Gabrielin huoneessa. "Minä käyn viemässä hevosenne talliin," hän ilmoitti heittäessään villaista olalleen ja talvisaappaat jalkaan.
"Onko kellään nälkä?" Samuel tiedusteli kun hänen vaimonsa siirtyi ulos. "Me syömme illallista kuudelta, mutta voidaan laittaa ravitsevampaakin välipalaa jos on tarve? Ajattelin nyt ainakin kahvia, mehua, piparia ja pullaa että toivutte pitkästä matkasta?"
ESITTELY ~ KOTI/MAATILA
PUHEÄÄNI
Samuel - Gabriel, 5-10v - Elizabeth