18-12-2019, 05:11 PM
Stuart kuunteli poikaa ja nyökäten sitten laski lihalautasen sivulle. Hänellä oli hieman nälkä, joten hän otti pienen palan lihaa suuhunsa. "Sano jos haluat sitä, sitä riittää", tyttö sanoi hymyillen. "Niin, ei kai sitten. Olen vain ajatellut aina, että hänelle sattui minun kohdallani virhe", hän vastasi pojan niin kovin varmaan vastaukseen. Kun poika alkoi puhua mustista, Stuart nyrpisti nenäänsä aavistuksen verran. Hänen teki mieli sanoa, että mustat Jumala loi varmasti heidän, valkoisten orjiksi, mutta hän katsoi viisaammaksi pitää suunsa kiinni siitä, sillä pojan vanhemmat tuskin haluaisivat kuulla poikansa suusta Stuartin todellista mielipidettä, eri värisistä ihmisistä. Toteamukseen siitä, että Jumalalla olisi myös Stuartille tarkoitus, tyttö vain vastasi: "Kuka tietää. Neekereillä nyt ei liene kuitenkaan mitään tarkoitusta." Hän vielä lisäsi: "Minä en ole koskaan tavannut yhtäkään kivaa mustaa", hän sanoi rehellisesti. "Pari vuotta sitten, meillä oli tosi huono aika, isoisän jalka oli murtunut ja minä jouduin veljeni kanssa hoitamaan kaikki työt. Sato oli ollut surkea ja juuri ja juuri oli omiin tarpeisiin ruokaa, niin yksi musta mies tuli ja varasti meidän maavarastosta maissia ja omenoita, vaikka niitä ei ollut saatu surkean sadon vuoksi paljoakaan. Sitten se saatanan ryökäle varasti vielä isoimman kanamme. Onneksi Jassie ja Sally huomasivat tunkeutujan ja herättivät meidät. Näimme sen ryökäleen Johnin kanssa ja siltä tippui osa saalista maahan ja se polki ne saveen mössöksi, eikä niitä voinut enää syödä." Sen sanottuaan, kiukkuisella äänellä, hän vielä jatkoi, mihin omenat oli tarkoitettu: "Meidän oli tarkoitus antaa ne omenat rva Blacherille, jotta hän olisi saanut kirkon myyjäisiin leipoa maukasta omenapiirakkaansa."