HPAU
Yleinen keskustelu - Printable Version

+- HPAU (https://hiddenkiss.net/hphr)
+-- Forum: PELIEN ULKOPUOLELLA (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: OLESKELUHUONE (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=66)
+--- Thread: Yleinen keskustelu (/showthread.php?tid=94)

Pages: 1 2 3


Yleinen keskustelu - NIBS - 25-07-2016

Tämmöinen on näemmä unohtunut muuton jälkeen, mutta tässä siis voi höpistä mitä haluaa paitsi ei K-18 tasolla koska muuten jouduttaisiin lätkäiseen toi piilottaava etuliite koko ketjuun ja mielelläni pitäisin yleisen keskustelun uslospäinsuuntautuvasti julkisena.  Smile

Mutta aivan ihanaa, täällä on ollut tosi aktiivinen puolitoistaviikkoinen pelaamisen suhteen ja ihania pelitapahtumia meneillään! On oikeen ylpeä ja onnellinen teistä, Heta ja Trisja! <3 Vaikka porukkamme on vielä pieni, niin mukavaa on! Ja aivan ihanaa, Heta, että ilmeisesti löysit Potter-inspistäsi takaisin!  Cool

Hei, ootteko koskaan oikeesti maistanu kurpitsamehuia? Joskus mietin että onko se oikeesti juotavaa (siis esim. ei kitkerää tai liian makeeta) vai onks se Potter-kirjoissa vaan siksi että se on velhomaiselta kuulostava juoma? Tai kokeillu sekoitella jotain muita Potter-maailmasta tuttuja juomia?


RE: Yleinen keskustelu - TrisjaPower - 25-07-2016

Hihii.

En oo kyllä koskaan maistanut kurpitsamehua, syy että en tykänny kesäkurpitsakeitosta, niin vihaan sen takia kurpitsaa Big Grin

Muumeisa tosin on se ihana jättikurpitsa. Mutta ehkä Kurpitsamehu, kuulostaa Pottermaiselta, en tiedä. En oo kyllä kokeillu sekotellakaan Potterherkkuja, pitäsköhän kokeilla?

Ja mustakin on kiva, kun Heta löys takas Smile


RE: Yleinen keskustelu - Heta - 01-08-2016

Enpä ole itsekään kurpitsamehua maistanut. Kesäkurpitsasta kyllä pidän, mutta pakko tunnustaa, että varsinaista klassista kurpitsaa en kylläkään ole maistanut. Nykyisen asuntomme entiset asukkaat tosin kasvattivat pihamaalla sellaisia. Big Grin

Potter-inspiraatio on vielä kovin vaihtelevalla tuulella. Albus Dumbledorella pelaaminen tuntuu luonnollisemmalta (Ehkä olen itsekin vanha mies mieleltäni? Big Grin), mutta Harrylla pelaaminen tökkii hieman vielä. Sen verran erilaisemmilla hahmoilla on viime aikoina tullut pelattua, että taidot tuntuvat olevan Potterin pojan osalta hieman ruosteessa.... Mutta eiköhän se siitä!


RE: Yleinen keskustelu - NIBS - 01-08-2016

No, onneks sulla on kaks hahmoa niin pystyt ainakin vähän herättelemään Potter-inspistä. ^^

Jee, oli mukava neljän päivän loma. Ihanaa vaihtelua kodin arkeen. Oon kyllä niin koti-ihminen että en liiemmin välitä matkustelusta ellei se ole ulkomaille. Mutta tuota kaveria on aina erityisen kiva tavata ja sillä on aivan ihana poikkupoika. Tosin, tänä vuonna poitsu on 2-vuotias eli ihanuus hukkui 2-3 kertaa päivässä hirveen raivarin syövereihin. Mutta tasapainoksi se on kyllä yksi suloisimmista pikkumiehistä sillon kun uhmaikä ei ota valtaansa. Big Grin Tietty tenavan ympärillähän se loma pyöri niinku viimeksikin, mutta ei haittaa koska oon äärimmäisen lapsirakas eikä vielä ole omaa muksua 24/7 tuossa. Mutta syksymmällä taidan käydä siellä arkiviikolla niin voidaan ehkä jopa tehdä jotain kahdestaan niinku nuorempina vuosinamme, kun poika on päiväkodissa ja kaverillani etäpäiviä koulustaan.

Suunniteltiin, että joku päivä siinä sitten heivataan vekara jonnekin hoitoon ja pidetään oikeen pitkä leffayö ja katsotaan kuinka raihnaisia me jo oikeesti ollaan. 10+ vuotta sitten kyettiin vielä ihan helposti valvomaan koko yö (ja sitten nukuttiin iltapäivään), mutta nykyään se ottaa jo vähän voimille. (Molemmat ollaan yli kolmekymppisiä.) Mä usein mietin miten nopeesti sitä ikä vaikuttaa. Ei tässä nyt vielä varsinaisesti vanhoja olla, mutta joskus 15-16-vuotiaana sitä pystyi valvoon koko yön ja silti jostain riitti energiaa jaksaa koko päivä koulussa ja illallakin vielä hengailla kuin ei mitään mutta nykyään sen kyllä tuntee iltapäivään mennessä... Big Grin


RE: Yleinen keskustelu - TrisjaPower - 09-04-2017

Ihanaa ku uusia hahmoja ja typpejä tulee tänne. Tervetuloa vain. Ehkä mäki saan aktivoitua itseäni.


RE: Yleinen keskustelu - Lexus - 13-04-2017

Kiitoksia. ^^
Ja Credencelle voi tulla ehdottamaan peliä ihan koska vaan kunhan olisi jotain fantasia painotteista. Smile


RE: Yleinen keskustelu - TrisjaPower - 15-04-2017

(13-04-2017, 01:02 PM)Lexus Wrote: Kiitoksia. ^^
Ja Credencelle voi tulla ehdottamaan peliä ihan koska vaan kunhan olisi jotain fantasia painotteista. Smile

Laitoin Sulle yksityisviestiä =)


RE: Yleinen keskustelu - NIBS - 25-04-2017

Rakastan e-bay:tä. Heart Taas löytýi mukavaan hintaan kokoelmiini ja ilokseni retroa ja harvinaista kamaa.

Nintendo Game & Watch-sarjan Bombsweeper-pelin sain napattua huutokaupasta viimeisellä minuutilla vaivaisella 45 eurolla sis. toimituskulut. Hyväkuntoinen ja toimiva, ainoa miinus on että paristokotelon kantta ei ole tallessa. Se ei haittaa tippaakaan koska ainahan voi lainata sen kannen tuosta toisesta pelistä tai teipata pienen pahvinpalasen päälle. Tosta pelistä kiskotaan nykyään yleensä lähemmäs sata euroa, jopa yli 200 euroa jos mukana ohjekirja ja kotelokin. Mulle kelpas pelkkä peli koska ostin sen nimenomaan pelattavaksi, se oli lapsena mun ehdoton suosikki meidän kyseisen sarjan peleistä.

Ja harvinainen japanilainen julkaisu Jurassic Park: The Lost World-soundtrackista jonka mukana tulee myös ko. leffan teemainen dinosaurus-virtuaalilemmikki. Vaivaiset 20 euroo, avaamaton pakkaus, mistä syystä kyl kyseenalaistan sen julkaisun harvinaisuuden. Tosin en mä kyl ole tohon julkaisuun missään nettihuutokaupoissa ennen törmännyt eikä Googlen kuvahakukaan siitä löydä kuvia kovin helposti eli ei se ainakaan hirmu yleinen voi olla. Mielenkiintoista nähdä miten tuo japanilainen virtuaalilemmikki eroaa tuosta amerikkalaisesta Giga Pet-versiosta Jurassic Park-dinosta jonka hankin muutama vuosi sitten.

Mulla oli sillon '90-luvulla virtuaalilemkikki-koira enkä käsitä millon ja mihin mä sen oon hukannut. Mullei oo mitään muistikuvaa että oisin myynyt sen pois mihinkään. Harmittaa aikamoisesti koska se kuului yhteen parhaiten ohjelmoiduista virtuaalilemmikkien pelityypeistä ja tosi hauska koska se oli olevinaan dalmatialainen kuoristaan päätellen mutta ei koskaan omannut täpliä ja elinkaarensa aikana vaihtoi rotuaankin pari kertaa luppakorvasta kippurahäntäiseksi pystykorvaksi ja sen perään mäyräkoiraksi. Sillä ohjelmoinnilla toimivia ylipäätään on tosi harvoin myynnissä nettihuutokaupoissa ja lisäks vaikuttaa siltä että se mun oli harvinainen, koska en oo vuosikausienkaan netin perusteellisen tonkimisen jälkeen nähnyt edes pikkuruisinta sumuisinta kuvaa siitä niillä kuorilla. Se saattais siis olla tosi arvokas nykyään. Taidan käydä tänään vielä kerran mylläämässä kellarikoppini ja vaatekomeroni.

Keräilettekö te jotain?


RE: Yleinen keskustelu - Lexus - 25-04-2017

Keräilen ilmeisesti elokuvia. Tai siis mitä nyt tosta n. metrin pituisesta DVD-rivistöstä tossa pöydän päällä voi päätellä? :''''D

Ja ihan pakko sanoa, että Jurassic Park is lyfe ja lapsuus~ Ainaski ne vanhat elokuvat 1-3. Entiä olihan se nelonenkin hyvä leffa, mutta siitä jotenki puuttu se niitten aikasempien osien 'ihmetys' tai se tunne mikä niissä aiemmissa osissa oli. Tai siitä oli saatu jotenkin sellanen, että ne ihmiset oli siinä pääosassa eli se oli ennemminkin ihmisdraamaa ja siihen oli pitäny tunkea niitä ihmissuhde sotkuja.


RE: Yleinen keskustelu - TrisjaPower - 26-04-2017

Minä keräilen Barbie-nukkeja, Aron morsiamet-manga sarjaa.
Lisäksi keräilen kai tavallaan dublolegoja ja lautapelejäkin. Myös pelikortit kuuluvat keräyssarjaani.
Okei, shottilasejakin on tullut kerättyä ja kaikenlainen SuperMario kama kiinnostaa kovasti. Ja meidän MaineCoonile keräilen välillä kissan leluja XD


RE: Yleinen keskustelu - NIBS - 30-04-2017

Joo, mullakiin valtava hyllyllinen VHS:iä ja DVD:itä ja muutama Blu-ray. Pitäis taas joku päivä käydä noi läpi ja viedä vaihtoon elokuvadivariin. :P

Trisja, onko sulla paljonkin lautapelejä? Keräätkö ylipäätään vai retroja? Itse kerään lähinnä retroja sieltä '80- ja '90-luvuilta, niitä joita pelasin itse pienenä ja sellaisia joita olisin halunnut pelata. :D Keräilykohteisiini kuuluu ylipäätään '80- ja '90-luvun lelut, pelit, pelikonsolit ja lasten/nuortenkirjat tuolla periaatteella. Ilokseni huomasin että Koskikeskuksessa on lastenkirppis ja ihan kivan kokoinenkin joten tuun varmasti käymään siellä vähintään kerran viikossa ton mun taloni alakerrassa olevan tavallisen kirppiksen lisäksi. Rakastan Tamperetta, täälä on paljon ihania kirppiksiä.

Lisäksi kerään Leijonakuningas-kamaa, Disney/(erikoisia) eläinpehmoleluja, Disney/Aku Ankka-sarjakuvia, ja kännyköitä. Lähinnä nyt oon säilyttänyt suurimman osan omista luureistani olivat sitten rikkinäisiä tai toimivia. Mutta juuri ostin Nokia 3310:n takaisin kun sen mallin jonnekin onnistuin hävittään ostettuani tuon 3410:ni...Luin meinaan uutisen että Nokia on julkaisemassa uusintapainosta 3310:stä jossa tulee oleen merkittäviä eroja alkuperäiseen versioon. Muun muassa kamera ja muistaakseni kaksi SIM-korttipaikkaa. Ja eikös Nokia valmista elektroniikkaa nykyään jollain uudella nimelläkin? Joka tapauksessa alkuperäisten 3310:en hinnat tulee todennäköisesti kohoamaan raketin lailla sen uuden version tulon jälkeen. Joten nappasin nyt kun vielä halvalla saa, niin vaivaisella kahdella kympillä täysin entisöidyn alkuperäisen 3310:n jonka mukana tulee myös akku ja laturi. :D

Joo, Jurassic Park IV:stä puuttui ensimmäisten leffojen tunnelma ja sen päälle mua häiritsi hirveesti miten feikkejä ne dinosaurukset on siinä. Toki niissä ekoissa leffoissakin käytettiin CGI-tekniikkaa mutta vain osittain ja se oli paljon laadukkaampaa. Nelosessa on kirkuvan ilmiselvää että ne on vaan kuvia eikä oikeasti siellä.

Lexus, kävitkö katsoon Jurassic Park 3D:n sillon 2013? Mä kävin koska en nähny sitä teatterissa sillon '90-luvulla. Harmittaa vaan etten käynyt kahdesti sillon ku olisin voinut.


RE: Yleinen keskustelu - Lexus - 30-04-2017

Niissä dinosauruksissa mua häiritsi eniten ehkä se miten kesyjä ainakin ne Velociraptorit oli verrattuna siihen ekan osan alkuun kun ne oli myös aitauksessa. Ne oli siinä nelosessa kun koiria. :'D Mutta se CGI oli mun mielestä ihan siedettävää moniin muihin leffoihin verrattuna.

Ja itse asiassa kyllä kävin kattomassa sen Jurassic Parkin sillon. 3D:nä kun se olikin ni en voinut olla menemättä~


RE: Yleinen keskustelu - TrisjaPower - 01-05-2017

Tuli eilen katkaistua parisuhde. Tajusin olevani narsistin manipulaation uhri. Tietenkin ole syypää siihen, että hän ei saa työpaikkaa vuokraisäntämme kanssa samasta paikasta. Suuttui, kun vaadin siirtämään rotukissan minun nimiini, koska minähän olin sen maksanut. Niinkuin liittomme aikana kaiken kalliin tuhansien eurojen edestä.
Nyt mies ihmettelee, miksi en ollut puhunut tunteistani. Kyllä minä puhuin, hän vain aina tyrmäsi aloittamani keskustelun heti ja alkoi puhua itsestään ja omista jutuistaan. Lupasi tukea laihdutusasiassa, montakin kertaa lupasi, mutta aina toi mässyä kotiin nokkani eteen, vaikka lupasi parantaa ruokailutapojaan, minun vuokseni. En vain enää kestänyt tyhjiä lupauksia, tuhlausta turhaan sälään ja ennen kaikkea sitä, että hän ei kuunnellut minua yhtään.
Olipa bestikseeni ottanut facessa yhteyttä, ettei muka ymmärrä tätä tilannetta. Vuokraisäntä heitti hänet ja kamansa eilen takaisin äidin ja isin luo ja jätkä on oikeasti marttyyriksi tekeytynyt. Hän sanoi: "Saat käydä haudallani jos haluan." Joo, en halua. Ja uhkasi palata paikkaan, jossa ei ole koskaan nähnyt selvää päivää ja sekin on kuulemma minun syyni.

Onneksi olen hänestä vapaa, eikä mua harmita tai sureta yhtään. Ei sitten yhtään. Oon vaan helpottunut!


RE: Yleinen keskustelu - NIBS - 24-05-2017

Trisja, huh! Onneksi tajusit asian ennen ku suhde meni hankalammin lopetettavaks! Onko asiattähän mennessä selvinnyt yhtään, tyyliin kenen nimissä kisu on? Ja ihanaa jos ei sireta, mutta voimia silti!  Heart  Jonkinlaista stressiä tuo kuitenkin aiheuttaa...

Ja huaah, mun piti nukkumaan mennessä vaan pikaisesti tsetata tuo Furby Boom-mobiilisovellus kun se on ilmainen ja sitä voi pelata jopa ilman Furby Boom-lelua. (Keräilen Furby-leluja mutta tuo Boom-malli on yksi niistä malleista joita en aio hankkia.) Mut hukuon hautomieni virtuaalisten Furblingien söpöyteen, hupaisaan ruokinta- ja kylvetysvalikoimaan ja hauskoihin minipeleihin...varsinkin se ilmapallo-piiloleikki on addiktoiva...ja huomasin että kello kipusikin jo puoli kuusi aamulla ennen ku maltoin lopettaa!

Postissa on tulossa fyysinen leluversio Furbling, Gold Furbling Special Edition ja mielenkiintoista nähdä miten se toimii kun avaan sen virtuaaliseksi versioksi tuohon sovellukseen noiden kolmen viime yönä hautomani seuraan...Furbling on siis Furby-vauva. Ja Furbyt on vuorovaikutteisia robottileluja.

Suosittelen tsekkaamaan tuon sovelluksen, jos virtuaalilemmikit ja/tai mobiilisovellukset yhtään kiinnostaa. Smile Siinä on myös massiivinen valikoima hauskoja nimivaihtoehtoja Furblingeilleen ja jokaisella on myös oma persoonansa. Niinku Furbyjen kanssa aina, mitä enemmän niiden kanssa pelaa, sitä enemmän tekemistä aukeaa ja näiden uusimpien persoonatkin kehittyy kohtelun mukaan.


RE: Yleinen keskustelu - NIBS - 01-12-2017

Täällä on ollut aika hiljaista marraskuun ajan. Mitä teille kuuluu?

Mulla on mukavaa. Päivärytmi on vaihteeksi ihan kohdallaan ja muutenkin jaksaminen yllättävän hyvää pimeyteen nähden. Nukunkin paremmin kun vihdoin ostin uuden upean petauspatjan tuon jotain 20 vuotta käyttämäni jo epämuodostuneen tilalle. En tiennytkään miten rentouttavaa voi olla oikaista itsensä vuoteeseen, oikeesti toi on niin luxus-patja että. Vuoden paras ostos. Smile

Ostin Nintendo DS Lite-pelikonsolin. (Se on semmonen taskukokoinen.) Kauhistuin kun huomasin pelanneeni Harry Potter ja Salaisuuksien kammio-videopeliä lähes yhdeksän tuntia lähes putkeen. Tai ainakin kuusi, en ole ihan varma. Ehkä pari muutaman minuutin taukoa pidin kun oli pakko syödä ja/tai laittaa silmätippoja. Kyseessä Game Boy Advance-versio. Aivan ihana peli joka seuraa leffan juonta muun hauskan muassa. En muista koska viimeks olisin kohdannut videopelin joka on niin koukuttava. Todennäköisesti toi Viisasten kivi-peli tulee oleen samanlailla koska on samalta tuottajalta ja sama pelisisältö mutta ekan leffan/kirjan juonella.

Playstation 2:lle kyllä löysin toisen koukuttavan, "Jaws Unleashed" jossa pelataan sillä valkohailla - tapetaan ja syödään ihmisiä ja tuhotaan omaisuutta. Hyperhauskaa ja siinä saa hyviä kuvakulmiakin kameraa säätelemällä. Big Grin Mutta siinä ohjaintoiminnot on aika hankalatat ja semi-huonosti toimivat niin sitä ei jaksa kovin montaa tuntia putkeen.

Joka tapauksessa joudun nyt oikeesti asettaan puhelimeeni hälytyksen tunnin välein jotta huomaan pitää taukoja ja tiedän montako tuntia olen jo pelannut ettei päivät katoa ihan videopelimaailmaan.

Vuotiksen joulukalenteri on taas julkaistu ja tänäkin vuonna mä kehittelin sinne seitsemän arvoitusta. Laitan ne arvoitukset luukkuni julkaisun jälkeen taas tänne foorumillekin. Smile