HPAU
Raivoava maailma - Printable Version

+- HPAU (https://hiddenkiss.net/hphr)
+-- Forum: PELIT (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: LONTOO (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=12)
+---- Forum: Kaupunki (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Thread: Raivoava maailma (/showthread.php?tid=71)

Pages: 1 2 3


RE: Raivoava maailma - Cullodena Aiken - 20-03-2016

Nat oli kaikessa kertomassaan avoin ja täysin rehellinen. Tosin hän oli ottanut alkohalia kyseisenä päivänä, jotta kivut eivät tuntuisi niin pahoilta. "Toimin kaikessa täysin yksin. Olin ennen Wallyn tapaamista ottanut pari voimakasta särkylääkettä ja hieman alkoholia. En paljoa, mutta sen verran, että pahin kipu pysyi poissa. Voisin kuvailla aivojeni sen hetkistä virkeystilaa sellaiseen aamuun, jona on nukahtanut syvään uneen vasta tuntia ennen heräämistä", mies sanoi ja pidettyään hetken tauon. "Kun poistuin siitä junasta, menin kotiin, jossa asuin, siinä vaiheessa jo yksinäni ja kävin nukkumaan. Nukuin väsymystäni seuraavaan aamuun, aluksi luulin nähneeni vain unta, mutta kun menin katsomaan takkini taskuja, löysin linkkuveitsen verisenä ja se herätti muistikuvani tapahtuneesta. Minun piti käsitellä sitä asiaa itseni kanssa", Natrach jatkoi selittämistä. "Ja tulin sitten ajatelleeksi sitä Wallyn ensimmäistä tyttöä ja hänen tuskaansa ja tietämättömyyttään siitä, että miksi joku tappoi hänen isänsä."


RE: Raivoava maailma - Jacob King - 20-03-2016

Jacob ymmärsi ajatuksen hyvin - oli jo tarpeeksi hirveää olla epätietoinen siitä miksi joku oli kaapannut hänen veljensä ja mitä tälle teki, ja oliko veli elossa vai ei...Mutta ainakin hän oli aikoinaan saanut tietää miksi hänen vanhempansa oli tapettu lastaan etsiessään.
Hän jatkoi merkittävien vastausten muistiinpanoa, jo silläkin että laajemmat vastaukset nostattivat lisäkysymyksiä mutta hän tahtoi ensin kartoittaa tietyt puolet tapauksesta.
”Kerro yksityiskohtaisesti tapahtumien eteneminen tuona päivänä?” hän esitti seuraavan kysymyksen johon vain rikokseen osallistunut tai sen silmin nähnyt saattoi tietää todenmukaisen vastauksen, ja minkä myötä etsivät saisivat mahdollisen jatkeen rikospaikalle ja kerättyä mahdollisia lisätodisteita epäillyn yhteydestä uhriin ja rikokseen. Olihan äärimmäisen epätodennäköistä, että itse murhahetki olisi tapahtunut julkisella paikalla - ainakaan ihmisiä vilisevässä junassa. Se oli vasta tänä aamuna päästetty takaisin liikenteeseen, seisottuaan viikonlopun eristettynä rikospaikkana, joskin siirrettynä pois raiteilta junaliikenteen tieltä. Osittain tapahtumia oli toki jo aiemmin mainittu, mutta hän halusi nähdä pysyivätkö ne johdonmukaisina koko päivän tapahtumaketjua kerrattaessa.


RE: Raivoava maailma - Cullodena Aiken - 20-03-2016

Natin ulkoinen olemus oli rauhallinen ja hän kärsivällisesti odotti jatkokysymyksiä. Seuraavaan kysymykseen, hän alkoi vastata, välillä pitäen pieniä taukoja. "Heräsin aamulla 7 aikaan. Selkäni oli kipeä, joten otin kipulääkkeen", Natrach aloitti, kertoen normaaleista aamurutineistaan. Hetken hän katsoi rannekelloaan, jatkaen: "Lähdin kotoa tasan klo. 9 ja ajoin Lontoon keskustaan. Hieman yli 11.30 menin St Georges Tavern ja tilasin tuplaviskin ja otin vielä yhden kipulääkkeen, jotta pahin kipuni turtuisi." Hän yskäisi pienesti ja katsoi Jacobia. "Olin tarkkaillut häntä kuukauden päivät ja kiinnitin huomiota, että torstaisin hän kävi ko. tavernassa 12 maissa ja otti tiskiltä oluen ja lähti sen juotuaan pois. Niin tuonakin päivänä ja minä lähdin seuraamaan, samaan suuntaan kuin muinakin torstaipäivinä, sinä päivänä oli hieman lämpimämpää kuin muina päivinä ja hän kulki ulsterinsa auki. Odotin hetkeä, jossa tuli pieni kuja, jossa oli roskatynnyreitä ja huikkasin hieman sitä ennen Wallylle. Ja pyysin häntä neuvomaan, jonnekin päin kaupunkia. Kadulla oli väkeä ja minua hermostutti se vilinä. Wally huomasi sen ja itse ehdotti, että siirtyisimme sivummalle katsomaan kädessäni olevaa karttaa. Siinä roskakujalla, minä sitten iskin häntä puukolla, ensin vatsaan. Hän oli hetken niin hämmentynyt, ettei tapellut edes vastaan, mutta kun hän alkoi tapella, iskin häntä toisen kerran sydämen alueelle. Hän repi minun hihaani, ennen kuin hän kaatui polvilleen. Laitoin linkkuveitsen taskuuni ja koitin asetella hänen ulsterinsa niin, ettei jäljet ja veri näkyisi", hän kertoi.

Mies kertoi myös kuinka kivuistaan huolimatta lähti taluttamaan Wallya kohti Victoria Stationia. Hän kertoi kaiken sujuvan melko nopeasti ja kertoi senkin, että kivuistaan huolimatta, hän oli ponistellut voimansa äärimmilleen, että ehtisi viemään miehen Suttonin junaan. "Yskää oli aika lailla ja askeleeni horjahtelivat, koska Wally oli todella painava", hän jatkoi, lisäten: "Klo oli 12.20 maissa, kun nousimme junaan. Asettelin hänet penkille ja siinä oli jokunen ihminen ja selitin jotain liikaa nauttineesta." Natrach ei ihan tarkkaan muistanut mitä oli sanonut junanvaunussa, hän muisti jälkimmäisestä hetkestä vain sen, että kuulutuksen kuultuaan, hän kiiruhti junasta pois ja havahtui ajatuksiinsa tavernassa, josta hän oli aiemmin lähtenyt seuraamaan Wallya.

"Otin drinkin, jonka jälkeen soitin veljentyttärelleni Denalle ja kerroin nauttineeni alkoholia vähän tuhdisti ja tarvitsisin kyydin kotiin. En tiedä olinko oikeasti nauttinut niin paljoa, mutta minua hermostutti ja kipulääkkeen vaikutus alkoi loppua. Dena tuli Sallyn kanssa paikalle, jossa kerroin autoni olevan ja hän ajoi minut kotiin. Cullodena katsoi jääkaapista ruoka-aineita ja valmisti meille ruokaa. Sillä aikaa minä leikitin Sallya. He lähtivät kotiin klo. 4 jälkeen, annoin heille lompakostani rahaa, että he pääsivät taksilla Lontooseen asti, eikä heidän näin ollen tarvinnut selvittää aikatauluja. Heidän lähtönsä jälkeen, minä sitten kävin suoraan sängylle ja otin voimakkaan unilääkkeen ja kävin nukkumaan."
Natrachin tarina oli pitkä, mutta totuudenmukainen, hän oli kaksi päivää pohtinut koko asiaa ja muistellut asiaa, kirjoittaen paperille kaiken, sitä mukaan kun hän muisti lisäkohtia ja sen jälkeen hän oli saattanut hakeutua poliisiasemalle, kun muisti kaiken.


RE: Raivoava maailma - Jacob King - 20-03-2016

Vahvoja kipulääkkeitä alkoholin kanssa? Terveyspalvelu ei suositellut moista. Vaikka se saattoi saattoi olla turvallista jos tarkisti lääkkeiden ohjeet eikä nauttinut niitä tavallista määräänsä enempää eikä päivittäistä suositusta enempää alkoholia. Ja kuulosti siltä että mies oli pysynyt ainakin päivittäisen alkoholin suhteen suositusten rajoissa, ainakin lääkkeiden oton aikaan. Tarina kuulosti pysyvän kasassa, joskin lisäkysymyksiä nousi.
Jacob olisi jo muutama kysymys sitten voinut käydä varmentamassa tiedot ja jos vastaukset täsmäsivät tapauksen kanssa, niin ehkä tehdä laillisen pidätyksen sillä tiedot olivat jo riittäneet syyllisyyden todennäköisyyteen. Toisaalta, koska kyseessä oli vapaaehtoinen tunnustus olisi paras selvittää ensin enemmän miehen mielentilasta sillä pidätyksen voisi tehdä vain jos katsoi sen välttämättömän tarpeelliseksi. Hän ei siis kiirehtinyt asiassa kun epäilty oli osoittanut yhteistyöhalukkuutta alusta asti eikä ollut edes velho, joten jos vaikka tämä päättäisikin häipyä kesken kaiken, tarvittaessa jäljitys ei olisi turhan vaikeaa. Lisäksi, ennen haastattelua annetuista kommenteista hän arveli ettei Natrach paljastuisi sarjamurhaajaksi, ja tutkinnat rullaisivat nopeammin eteenpäin syytteen nostamisen selvityksessä, jos hän jatkaisi haastattelua pidemmälle kuin pelkän välttämättömän eli ei jättäisi liikaa kysymyksiä myöhempään haastatteluun jonkun toisen harteille. Murhasta epäiltyä pidätettyä voitaisiin pitää vangittuna vain korkeintaan neljä päivää, minkä ajan sisällä Kruunun syyttäjän piti tehdä päätös saamiensa todisteiden pohjalta. Syyte voitaisiin nostaa vain, jos todennäköisyys tuomion langettamiseen olisi riittävän suuri.
Sitä paitsi hän halusi henkilökohtaisesti tietää mistä oli kyse ja millaisen ihmisen lähellä hänen perheensä oli kaikki nämä vuodet välillä pyörinyt.
”Sanoit ponnistelleesi voimasi äärimmilleen, jotta ehtisit viedä hänet Suttonin junaan. Päätit siis viedä hänet nimenomaan Suttoniin kulkevaan junaan? Miksi?” hän kysyi silmäillessään muistiinpanoja joita oli kirjannut miehen tarinan aikana ja nosti sitten katseensa takaisin mieheen.


RE: Raivoava maailma - Cullodena Aiken - 20-03-2016

Natin kertomus oli hyvin johdonmukaista ja hän kertoi ehkä enemmänkin, kuin mitä oikeasti oli tarvinnut. Välillä hän yskäisi, mutta kurkkupastilli helpotti nyt hengitystä paremmin. Kysymykseen Suttonin junasta nousi esile. "Itse asiassa, minulle vain siinä tuli Wallya raahatessa mieleen, että silloin olisin paremmassa turvassa virkavallalta", Nat vastasi jälleen, totuuden mukaisesti. "Mutta omatuntoni alkoi soimaamaan, kun ajattelin Denan rikkonaista lapsuutta ja kun tiesin kuitenkin, että Wallylta jäi tytär, niin väkisin yhdistin ne asiat yhteen", mies selitti syynsä, miksi antautui. Nat ei ollut koskaan elämässään varhaisemmissa vaiheissa tehnyt minkäänlaisia rikoksia, mutta nyt kun hän koki veljentyttärensä, Wallyn häpäisemäksi, hän päätti kostaa Wallylle. "Tähdennän, että sen tytön takia, minä tämän tunnustan. En vain tajunnut ajatella sitä tytöä tapahtumapäivänä. Ehkä se olisi estänyt minua", mies lisäsi.


RE: Raivoava maailma - Jacob King - 20-03-2016

Mies muutti siis mieltään jonkin asian suhteen kuollutta uhria raaharessaan. Mutta aiemmin nimenomaan sanoi lähteneensä viemään ruumista kohti Victoria Stationia. Mihin tämä alunperin aioit jättää ruumiin? Ja miksi ajatteli että nimenomaan Suttonin juna pitäisi paremmassa turvassa virkavallalta? Jacob ei kysynyt näitä mietteitään, sillä tuollaiset seikat olivat tähdellisiä vasta jos syyte nostettaisiin ja jos tapaus venyisi oikeusistunnoksi asti.
”Miksi murhasit hänet?” hän esitti vihdoin yhden isoimmista kysymyksistä, nyt kun rikospäivän ja -paikan olennaisuuksista oli dokumentoitu tarpeeksi lisätutkimuksissa alkuun pääsemiseen.
Motiivia oli jo sivuttu haastattelua edeltävissä puheissa ja ne oli vahvistettu, mutta olisi aika antaa tilaisuus selittää asia perinpohjaisesti.


RE: Raivoava maailma - Cullodena Aiken - 20-03-2016

Nat oli aikonut aluksi jättää Wallyn puistoon, mutta tuli miestä raahatessaan tulokseen, että juna-asema oli lähempänä ja selkä kestäisi Wallyn painoa sinne asti. Natrach katsoi Jacobia, kun tuo esitti kysymyksen, miksi hän oli murhannut Wallyn. Natin katseeseen tuli aavistus surua, kun hän vastasi: "Se käytti Denaa vain leluna, eikä ottanut minkäänlaista vastuuta, vaikka tyttö alkoi kantaa hänen lastaan." Siinä se syy oli lyhyesti ja ytimekkäästi. "Kun kuulin Denan raskaudesta ja tulevan lapsen isän luonteesta, minun sisälläni kiehui niin pahasti. Sain vahvasti sen käsityksen, että Denalla on koko ajan ollut tunteita sitä miestä kohtaan, mutta mies on vain kohdellut häntä kuin ilmaa ja nöyryyttävästi, niiden naistensa kanssa", Natrach lisäsi.


RE: Raivoava maailma - Jacob King - 20-03-2016

Jacob katseli miestä taas hetken, vaiti ja tyynesti arvioiden. Vaikka tilanne sivusi huomattavasti hänen perhettään sillä että he tunsivat Aikenien perheen, hän itse oli pysynyt rauhallisena ja vakaana läpi tämän haastattelun koska ei omannut tunnelinkkiä uhriin ja ennen kaikkea koska oli koulutettu tunteiden hallintaan ja omasi lukuisien vuosien kokemuksen. Mutta Natrachin tunnereaktiot olivat osoittautuneet hieman epäjohdonmukaisiksi, minkä hän kirjasikin muistiinpanoihin melko tarkasti. Samalla hän nosti asian esille puheissakin. Hän nosti katseensa takaisin Natrachiin, ilmeensä tyynenä.
”Ennen tämän haastattelun alkua mainitsit motiivisi osittain. Ilmaisit hyvin vahvoja murheen tunteita veljentyttäresi kohtelusta, mutta nyt kertoessasi asiasta tarkemmin vaikutat vain aavistuksen surulliselta. Olet maininnut ajatelleesi uhrin tyttären tunteita ja että se olisi ehkä estänyt sinua jos olisit ajatellut sitä jo murhapäivänä, ja että tuon tyttären vuoksi saavuit vapaaehtoisesti tunnustamaan – mutta puhuessasi siitä, et ole ilmaissut vahvoja tunteita. Ja puhuessasi itse murhateosta, vaikutat joko katkeralta tai rauhalliselta ja vakaalta,” hän selitti miehelle havaintonsa neutraaliin ja rauhalliseen äänensävyyn ja samaan sävyyn esitti heti perään kysymykset, ”Onko tuo motiivisi ja kaikki mitä siihen liittyy? Ja onko viittaamasi uhrin toisen tyttären tunteet syy miksi päätit tunnustaa? Ja mikä on oma näkemyksesi mainitsemistani tunnereaktioistasi?”


RE: Raivoava maailma - Cullodena Aiken - 20-03-2016

Nat oli puheissaan rehellinen ja Jacobin lisäkysymys, teorian jälkeen, sai Natin kurtistamaan kulmiaan. "Tunnustin, koska kenenkään ei pitäisi olla epätietoinen, miksi joku murhaa läheisen henkilön", mies sanoi jo hieman ärtyneenä, alkaen jälleen yskimään. "Nyt kun tarkemmin ajattelen, se tyttö ei olisi estänyt minua murhaamasta isäänsä. Saisi olla kiitolline, ettei tarvitse jakaa Wallya kymmenien naisten kanssa", Nat sanoi hyvin katkeran säväyttämällä äänellä. Nat vihasi Wallya, Wally oli hänen mielestään sydämetön ja tunteeton häntäheikki ja Natin mielestä oli tuolta törkeää, leikkiä itseään, huomattavasti nuoremman naisen tunteilla ja vastuuttomasti saattaa tuo vielä raskaaksi. Nat tiesi, Wallyn lähteneen vain Denan tueksi Azkabaniin, mutta paluumatkalla puhunut pehmeitä ja saanut Denan houkuteltua vuoteeseen ja muutamia kertoja sen jälkeenkin, kunnes tyttö oli tullut raskaaksi.


RE: Raivoava maailma - Jacob King - 20-03-2016

Jacob kuunteli ja seurasi Natrachin reaktioita tarkasti kuten tähänkin asti, ja miehen saatua asiansa loppuun hän merkitsi havaintoja muistikirjaan, aiheuttaen hetken hiljaisuuden. Kuten hän oli arvellutkin, haastattelun jatko selvitti olisiko pidätys välttämätöntä jos miehen vastaukset osoittautuisivat täsmäämään tapauksen tietojen kanssa. Vapaaehtoisesti tunnustavia joita ei voida epäillä sarjamurhaajiksi kun ei aivan välttämättä koettaisi vaarallisiksi ja saatettaisiin päästää vapaaksi odottamaan esioikeudenkäyntiä, vapautustakuusummaa vastaan – murhaepäilyssä toki varsin korkeaa summaa ja tiukoin ehdoin. Mutta tässä tapauksessa vaikutti vahvasti siltä että epäillyn mielentila ei ollut vakaa ja tunteet uhrin perheenjäsenien suhteen vaihtelivat – perheenjäsenen joka sattui lisäksi liittyi merkittävästi myös murhan motiiviin. Eli epäilty saattaisi olla vaaraksi niin itselleen kuin muillekin.
”Selvä on,” Jacob kommentoi tyynesti ja rauhoittelevaan sävyyn, kunnes jatkoi.
”Kun saavuit, vaikutit huolestuneelta ja olit lukuisia sekunteja hiljaa ennen kuin kerroit asiasi. Mistä tämä johtui?” hän kysyi, yhä tyynesti. Asia saattaisi olla jokin mikä vaivasi miestä ja saattoi olla olennaista rikostapauksen kannalta.


RE: Raivoava maailma - Cullodena Aiken - 20-03-2016

Natrach oli taas hyvän aikaa hiljaa, antaen Jacobin pohtia, mitä sitten pohtikaan. Kun mies esitti kysymyksen saapumisen jälkeisiin hetkiin, Nat katsoi tuota silmiin. "Koitin järjestää ajatukset päässäni johonkin järjestykseen, etten hyppisi ajatuksesta toiseen ja sotkisi niitä enempään päässäni", Nat vastasi kysymykseen. Nat ei ollut ihan täysjärkinen tuossa tilanteessa. Vuosien aikana hän oli joutunut antamaan turvaa ja hoivaa veljensä jälkipolville. Vaikka kukin jälkipolvista oli jo omillaan, paitsi Kermichi azkabanissa, alkoi stressi purkautua. Wallyn vastuuttomuus ja Denan käyttäminen lelunaan, oli vain ollut viimeinen höyhen kamelin selässä, eikä Nat halunnut katsoa vierestä kun Wallyn satunnainen läsnäolo rikkoi Denaa.


RE: Raivoava maailma - Jacob King - 20-03-2016

Muistiinpanoja raapustaessaan Jacob pohti, miten vielä oli epäselvää miksi Natrach oli halunnut kertoa motiivinsa nimenomaan poliisille ja vieläpä ilman asianajajaa ja omien sanojensa mukaan ei toivoisi edes lievempää tuomiota. Itse asiassa nuo seikat vain puhuivat lisää epävakauden ja arvaamattomuuden puolesta, yhdistettynä siihen ettei tämä vaikuttanut oikeasti katuvan tekoaan paljonkaan jos lainkaan. Normaalisti joku vastaavassa tilanteessa pysyisi kaukana poliisista ja vain kirjoittaisi uhrin perheelle mahdollisimman jäljittämättömän kirjeen, kertoen miksi oli tappanut kyseisen henkilön. Siihen ei välttämättä tarvittu totaalista antautumista.
Mutta epäillyn psykologian ja psyykeen selvittäminen syvemmin ei ollut hänen tehtävänsä eikä olennaista tässä ja nyt. Siihen perehdyttäisiin paremmin ammattilaisten avulla jos syyte nostettaisiin, jotta voitaisiin langettaa kaikin puolin soveltuva ja reilu tuomio.
”Miksi halusit puhua tästä kaikesta mieluummin juuri minun kanssani?” Jacob tiedusteli nostaessaan jälleen katseensa muistikirjasta Natrachiin, sillä miehen päätös ei tosiaan ollut hypätä suoraan poliisin haaviin ja epäillyksi vaan tämä oli sanonut nimenomaan puhuvansa asiasta mieluummin juuri hänen kanssaan. Jacobilla oli teoria miksi juuri hänen kanssaan, mutta se voisi yhtä hyvin olla täysin väärässä ja asia oli muutenkin selvitettävä yleisesti tutkintojen vuoksi.


RE: Raivoava maailma - Cullodena Aiken - 20-03-2016

Nat koki Jacobille kertomisen, tässä tilanteessa parhaaksi vaihtoehdoksi, koska hän oli pohjimmiltaan melko sopeutumaton ihmisten joukkoon. "Koska sinä olet jokseenkin, edes vähän tuttu", hän vastasi lopulta Jacobin esittämään kysymykseen. "En ole kauhean hyvä keskustelemaan tuntemattomien kanssa."


RE: Raivoava maailma - Jacob King - 20-03-2016

Jacob nyökkäsi, sillä hänen teoria oli osunut oikeaan. Hän ei kokenut tarpeelliseksi syventyä aiheeseen enempää tässä. Tiivistettyyn raporttiin tästä haastattelusta hänen kuitenkin tulisi selventää linkkinsä epäiltyyn, ja luonnollisesti kertoa tarkemmin kun aikanaan Wallyn tapausta tutkivat etsivät haastattelisivat kaikkia mieheen linkittyviä ihmisiä joiden arvelisivat osaavan hänestä mitään kertoa. Onneksi hänen perheensä oli ollut lähinnä Denan ja Dumon elämässä ja yhteydessä, etenkin lapset. Tenavat selviäisivät varmasti korkeintaan muutamalla yleisellä kysymyksellä. Vekaroiden pitäisi saada olla vain lapsia ilman että joutuisivat kauheasti ajattelemaan oikean elämän murhatapauksia, ja hän ja Carrie pitäisivät kyllä huolen että sisarusten elämä pysyisi mahdollisimman normaalina.
”Millainen henkilökohtainen suhde sinulla oli uhriin, jos mitään?”


RE: Raivoava maailma - Cullodena Aiken - 20-03-2016

Natrach alkoi olla jo hieman hermostunut, mutta pysyi kuitenkin rauhallisena. "Tarkkailin häntä reilun kuukauden, melkein joka päivä, mutta en minä häntä tuntenut lainkaan, opin vain hänen torstai-rutiininsa, kun hän kahtena torstaina oli mennyt saoihin paikkoihin, päätin sitten tarkkailla vain torstai päivinä. En minä hänestä oikein muuta osaa sanoa, Nat vastasi miehelle. "Yksi pyyntö minulla olisi, sinulle", Natrach sanoi ja katsoi Jacobia. "Jos te pidätätte minut nyt tässä. Niin toivoisin, että sinä otat yhteyttä Denaan, ettei hän pahasti järkyttyisi", Nat esitti toiveensa, hän tiesi Denan luottavan Jacobiin. "Voin vannoa käsi raamatulla, etten ole kertonut tästä kenellekään, en kertonut suunnitelmistanikaan kenelle. Cullodena ja Dunmore ja kaikki muut ovat viattomia tähän."