HPAU
Harry Potter-roolipeli (kysely) - Printable Version

+- HPAU (https://hiddenkiss.net/hphr)
+-- Forum: PELIEN ULKOPUOLELLA (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: OLESKELUHUONE (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=66)
+--- Thread: Harry Potter-roolipeli (kysely) (/showthread.php?tid=60)

Harry Potter-roolipeli (kysely) - NIBS - 20-03-2016

Loin tämän joskus kauan sitten ja tuon nyt tännekin.

Tämä kysely koskee Harry Potter-aiheisia foorumiroolipelejä. Eli taikakouluja, chat ja –vieraskirjapelejä ei lasketa mukaan.

~*~*~*~

1.) Oletko pelannut / pelaatko muissa Harry Potter –roolipeleissä, kuin täällä?
2.) Oletko ylläpitänyt Harry Potter –roolipeliä?
3.) Pelaatko mieluummin canon-hahmoa vai täysin itse luomaasi hahmoa?
4.) Jos luot täysin omia hahmoja, millä puolella he yleensä ovat mahdollisessa sodassa vai ovatko puolueettomia? Miksi juuri niin eli miksi suosit sitä puolta/puolueettomuutta?
5.) Jos luot oman hahmon mihin tupaan mieluiten hahmon sijoitat?
6.) Oletko koskaan pelannut jästillä tai surkilla?
7.) Kotitontulla, haamulla, kentaurilla tai muulla vastaavalla?
8.) Ihmissudella, animaagilla tai metamorfimagilla?
9.) Epäsuositulla canon-hahmolla?
10.) Pelissä jossa on slash-paritus (esim. Harry/Draco)?
11.) Parittanut OC-hahmosi jonkun canon-hahmon kanssa?
12.) Jos olet pelannut kouluaikaan sijoittuvissa roolipeleissä, oletko pelannut oppituntipelejä? Mitä mieltä olet niistä ylipäätään?
13.) Pidätkö enemmän itse kehitetystä ideasta / juonesta vai suoraan johonkin kirjaan pohjautuvasta vuosikurssille sijoittuvasta pelistä?
14.) Mikä velhomaailman aikakausi kiehtoo sinua eniten?
15.) Liittyisitkö, jos roolipelissä saisi pelata vain OC-hahmoilla tai vain canon-hahmoilla?
16.) Mikä on kaikkien aikojen suosikein HP-roolipeli, jossa olet pelannut?
17.) Ke(i)tä pelaat tässä roolipelissä?

~*~*~*~

// Selvelnnyksiä:
Canon = Harry Potter-kirjat
OC = täysin itse luotu hahmo
AU = vaihtoehtoinen todellisuus

RE: Harry Potter -roolipeli (kysely) - NIBS - 20-03-2016

1.) Oletko pelannut / pelaatko muissa Harry Potter–roolipeleissä, kuin täällä?

Olen pelannut lukuisissa ja nykyään pelaan vain täällä. Historiaan mahtuu kirjoihin suoraan pohjautuvia ja omalla AU-idealla toimivia. Enimmäkseen viimeksi mainitun kaltaisia.

2.) Oletko ylläpitänyt Harry Potter–roolipeliä?
Muutamia, kyllä. Esim. vuosina 2005-2007 Liekehtivä pikari-roolipeliä ja jossain vaiheessa myös ajankääntäjä-crossover-peliä ja juonellista Kelmien kouluvuosiin sijoittuvaa peliä joka ei kuitenkaan keskittynyt Kelmeihin, sekä yhtä Kuoleman varjeluksiin liittyvää.
Nykyään ylläpidän vain tätä peliä.

3.) Pelaatko mieluummin canon-hahmoa vai täysin itse luomaasi hahmoa?
Täysin itse luomaani. Aloitin HP-roolipeleissä täysin itse luomallani hahmolla ja pelasin sillä kuin viimeistä päivää, mutta oli pitkä kausi jolloin mieluiten pelasin canon-hahmoilla. Tosin vain sellaisella josta ei ole kerrottu paljon mitään ja jää siis rutkasti tilaa luoda omaa näkemystä. Joitakin vuosia sitten palasin lähinnä täysin itse luotujen pariin.

4.) Jos luot täysin omia hahmoja, millä puolella he yleensä ovat mahdollisessa sodassa vai ovatko puolueettomia? Miksi juuri niin eli miksi suosit sitä puolta/puolueettomuutta?
Tavallaan puolueeton on ehkä suosikkini, koska kirjat pyörii Harryn ja Volden ympärillä, on mukavaa pelata hahmolla joka pyrkii elämään lähinnä omaa elämäänsä. Hunter ja isänsä Jacob taitavat kuitenkin olla ensimmäiset luomukseni jotka ovat kirkkaasti hyvisten puolella sinänsä (vaikakin keskittyvät enemmän omaan elämäänsä kuin sotimiseen.) Hunter tosin saattaa käydä läpi synkkiä vaiheita epätasapainoisen ihmissuteuspsyykkeensä kanssa, mutta isänsä poika se pohjimmiltaan on. Connor taasen todennäköisesti ainakin käy aikansa pahisten puolella nimenomaan sodan tiimoilla, mutta varmaan kääntää takkinsa uudestaan jossain vaiheessa...
Mä oon tainnut alkaa kyllästyä pahisten puoleen sodasn merkeissä, mutta jotkut hahmoni saattavat toki muissa merkeissä päätyä pahiksiksi. Ainakin toistaiseksi.
Niin että...Hyviksiä jotka keskittyvät enemmän omaan elämäänsä kuin sotimiseen mutta auttaisivat tarvittaessa muita hyviksiä, ja jotkut saattavat käydä pahisten puolella syystä tai toisesta.

5.) Jos luot oman hahmon mihin tupaan mieluiten hahmon sijoitat?
Rohkelikko tai Korpinkynsi. Lähinnä kai siksi, että hahmoni ovat yleensä potentiaalisia Voldemortin puolelle sortumaan ja Luihuinen olisi niin klishee sellaiseen siinä missä Rohkelikko harvinainen, mutta täysin mahdollinen. Puuskupuhin tupa ei ole koskaan kiinnostanut. Nyt Hunterin kohdalla päädyin Korpinkynteen, koska se on kiehtova tupa ja sopi persoonaan jonka loin. Jacob on ensimmäinen hahmoni joka ei ikinä sortuisi pahisten puolelle vapaaehtoisesti (ja hän oli Rohkelikko.)

6.) Oletko koskaan pelannut jästillä tai surkilla?
Jästeille ei yleensä ole mitään kunnon sijaa HP-roolipeleissä - paitsi tässä roolipelissä on, joten toistaiseksi en mutta jos inspiraatio iskee saatan tähän peliin jästin luodakin. Surkit eivät ole kiinnostaneet varsinaisena pelihahmona, mutta oikein mielelläni tein Hunterin siskosta surkin.

7.) Kotitontulla, haamulla, kentaurilla tai muulla vastaavalla?
En. Pysyttelen mieluummin ihmisissä. Tämä lukeutuu vähän niinkuin eläinroolipelit eivät kiinnosta. Haamut nyt periaatteessa tietty olisivat ihmisiä, mutta silti niillä pelaaminen rajoittuisi hirmuisesti.

8.) Ihmissudella, animaagilla tai metamorfimagilla?
Pari OC-hahmoani ovat ihmissusia ja tulipa kerran Remuksen ja Fenrir Harmaaselänkin pelaamista kokeiltua. Rrrrrakastan ihmissusia!! Animaagia kokeiltu parin OC-hahmon kanssa ja jonkinaikaa pelasin myös Matohäntää. Kivaahan se animaagihahmolla pelaaminen on, muttei niin kivaa että jaksaisin enää uutta OC-animaagia kehitellä. Metamorfimagia en ole koskaan pelannut, koen sen liian ylivoimaiseksi roolipelimaailmaan.

9.) Epäsuositulla canon-hahmolla?
Taidan olla lähes ainoa Suomen roolipelaajista jota kiinnostaa Barty Crouch (Kyyry) Jr. pelattavaksi hahmoksi asti; otin Juniorin ekan kerran hahmokseni vuonna 2005 ja olen vuosien aikana nähnyt sillä vain yhden pelaajan itseni lisäksi ja sekin taisi olla tosi lyhytaikainen.
Minä nyt tietysti olen ominut Juniorin kaikissa peleissä joihin olen liittynyt ja mukaan päässyt, mutta nettihän on tursunnut HP-roolipelejä joihin en ole liittynyt tai edes kiinnostaisi liittyä, joten on se Junior mahdollinen kenelle tahansa muullekin, mutta ei näytä innostavan muita.

Toinen epäsuosittu jota olen pelannut on Peter Piskuilan. Sitäkään harvemmin pelaajallisena näkee edes Kelmien vuosiin sijoittuvassa pelissä. (Johtuu mahdollisesti siitä että Rowling laukoi siitä niin äärimmäisen epämiellyttävän ja säälittävän kuvan ilman ainuttakaan todellista positiivista puolta.) Minä yritin kyllä tuoda siihen omassa visiossani sellaisia, mutta jotenkin hahmo ei siltikään tuntunut mun jutulta. Se on liian erilainen hahmostandardistani.

10.) Pelissä jossa on slash-paritus (esim. Harry/Draco)?
Tuskin. Oletusarvoisesti tuollaiset roolipelit heittäytyvät niin äärifanfictioniksi ilman kummempaa kiinnostusta canoniin, että eivät ole minun juttuni. Rakastan kyllä AU:ta itsessään; AU-parituksia ja AU-visioita ja itsekin niitä joissain jutuissa harrastan, mutta suht hyvä canonin ja AU:n tasapaino kuitenkin pitää mulle olla mukana jotta viihtyisin.

[b]11.) Parittanut OC-hahmosi jonkun canon-hahmon kanssa?[/b]
En. Vaikka canon toki jättää monien hahmojen kohdalla tilaa randomeihin suhteisiin, mieluummin kehitän omien hahmojeni romanttiset rakkaudet ihan alusta loppuun itse.

12.) Jos olet pelannut kouluaikaan sijoittuvissa roolipeleissä, oletko pelannut oppituntipelejä? Mitä mieltä olet niistä ylipäätään?
Olen pelannut muistaakseni ihan oppilaan roolissakin, mutta ainakin nyt sen yhden PVS-tunnin jossa Juniori opetti Rohkelikoille ja Luihuisille anteeksiantamattomista kirouksista. Ne on ihan mukavia pelejä kun pelaajia ei ole liikaa ja peli ei siis välttämättä jää jumittamaan kovin herkästi ja joka tapauksessa ne on hyvä olla perustavanlaatuisesti suunniteltu etukäteen, eikä mitään randomia tyhjän päällä improvisoitua säätöä.

13.) Pidätkö enemmän itse kehitetystä ideasta / juonesta vai suoraan johonkin kirjaan pohjautuvasta vuosikurssille sijoittuvasta pelistä?
Kummatkin kelpaa, mutta yhteen canon-vuosikurssiin perustuva peli on sen verran rajoitettu, että sellaiseen kyllästyy herkästi. Yleisellä tasolla pidän enemmän itse kehitetyistä ideoista/juonista.

14.) Mikä velhomaailman aikakausi kiehtoo sinua eniten?
Hmm...Vaikee sanoa. EHkä Kelmien kouluvuodet ja se viimeinen vuosi vauva-Harryn kanssa. Kelmien kouluvuodet siksi, että Barty Junior oli silloin varhaisteini/teini ja vuosi 1981, koska se oli se kaikkein dramaattisin vuosi kaikkien kannalta. Sitten taas Harryn kouluvuodetkin on aika kick-ass-aikaa. Ja kuten näkyy, myös tämä '80-luku kiehtoo ja inspiroi merkittävästi. ;D En lopultakaan osaa päättää mikä kiehtoo kaikkein eniten.

15.) Liittyisitkö, jos roolipelissä saisi pelata vain OC-hahmoilla tai vain canon-hahmoilla?
En. OC-hahmojen täyskielto tappaisi pelin nopeasti ja canon-hahmojen täyskielto veisi olennaisen harrypottermaisuuden kokonaan pois. Tai no...jos jonkun canon-hahmottoman pelin idea ja toteutus olisi todella erityinen ja mielenkiintoinen niin saattaisin liittyäkin.

16.) Mikä on kaikkien aikojen suosikein HP-roolipeli, jossa olet pelannut?
Tämä oma ropeni on minulle toki hyvin rakas ja ehdottomia kärkisuosikkejani, mutta lämpimiä muistoja on myös muista HP-ropeista noin vuosikymmenen takaa mutta ne kaikki on jo kauan sitten lopettaneet...En osaa nimetä mitään ehdotonta suosikkia.

17.) Ke(i)tä pelaat tässä roolipelissä?
Täysin itse luomiani hahmoja;
* Stephen Hunter King - (ihmissusilapsi)
* Jacob King - (Hunterin isä, poliisi jästien Lontoossa)
* Freya King - (Jacobin tytär/Hunterin sisko), ja Carrie Cooper - (Jacobin puoliso)
* Benjamin King / Luke Milan - (Hunterin setä, Jacobin veli, lapsena kaapattu)
* Connor Dane - (tosi synkistä lähtökohdista, psyykeongelmainen adoptiolapsi)
* Alex ja Juliet Dane - (Connorin adoptiovanhemmat, lapsipsykiatri ja lastenlääkäri)
* Asa Zane Josiah Wolff - (ranskalais-englantilainen/juutalainen jästipoika)
+ Barty Crouch Jr. - (oma näkemykseni Rowlingin luomasta hahmosta)