HPAU
Lapsuus-kysely - Printable Version

+- HPAU (https://hiddenkiss.net/hphr)
+-- Forum: HAHMOT (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: HAHMOKEHITYS (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=78)
+---- Forum: Hahmokyselyt (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=79)
+---- Thread: Lapsuus-kysely (/showthread.php?tid=41)



Lapsuus-kysely - NIBS - 20-03-2016

Kaivelin erilaisia kyselyitä netistä ja suomensin. Heitinpä pari kysymystä mukaan itsekin.

Kysymyksien lähteet: 1 - 23 - 4

Siis hahmot vastaavat.

Voit toki laittaa sen täyttämään tämän ihan miten itseäsi eniten huvittaa, mutta tämän olisi tarkoitus pudota maailmojemme väliin. Eli että he eivät tiedä olevansa kuvitteellisia hahmoja ja oletusarvoisesti voivat vastata niin avoimesti kuin haluavat ilman pelkoa että vastaukset vuotaisivat julki.

*~*~*~*~*~*~

TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Tunnusta...

Söitkö koskaan saastaa?
Varastitko lelun kaverilta?
Toivoit useammin kuin kerran eri vanhempia?
Varastitko rahaa äidin käsilaukusta?
Syötitkö salaa vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana?
Kastelitko petisi pyjamabileiden aikana?
Imitkö peukaloasi viidennen ikävuoden jälkeen?
Työnsitkö marmorikuulan nenääsi?

TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita?
Levitellyt huhuja opettajasta?
Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen?

KOTIKURI:

1. Millaisia rangaistuksia sait kotona?
2. Kuka kuritti sinua?
3. Kuinka usein sinua kuritetiin kotona?
4. Käyttivätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi?
5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttivät?
6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kesti?
7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kesti?
8. Jos vanhempasi läimäyttivät/piiskasivat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin?
9. Tekikö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin?
(jos et saanut selkäsaunoja, voit hypätä seuraavaan osioon)
10. Minkä ikäisenä sait selkäsaunoja?
11. Mistä rikkeistä vanhempiesi mielestä ansaitsi selkäsaunan?
12. Olivatko ne mielestäsi koskaan pahoinpiteleviä?
13. Tiesikö kukaan kavereistasi että sait selkäsaunoja vanhemmiltasi?
14. Kannatko kaunaa vanhemmillesi selkäsaunojen takia? Vai rakastatko vahempiasi?

LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä kävit koulua?
2. Millaisessa talossa asuit? Kuvaile.
3. Oliko teillä piha? Aita? Keinu? Kukkia? Puita? Nurmi?
4. Oliko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Jos jaoit, niin kenen?
5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon.
6. Kuka kokkasi ateriat?
7. Kuinka vietitte joulua? Kuvaile. Koristelitteko kuusen? Vaihdoitteko lahjoja?
8. Mitkä ovat tähtimerkkisi, ja olitko hyvä esimerkkilapsi niistä?


RE: Lapsuus-kysely - Stephen Hunter King - 20-03-2016

~*~*~ (1990, Hunter 10v) ~*~*~


TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Tunnusta, oletko...

...koskaan syönyt saastaa?
En, vaan hiekkaa. Ei sillä että se olisi puhdasta sekään. Kuitenkin, en sen jälkeen kun olin kolme. Iskä oli laittanut kalanmaksaöljyä sinne kun en katsonut ja harvoja asioita elämässä olen vältellyt enemmän kuin sitä ällöttävää litkua. En halunnut ottaa riskiä uudestaan. Mutta olen iloinen ettei se tapa loppunut koiranpissaan tai jotain... o.O

Varastanut lelun kaverilta?
Jep. Mutta silloin kustuin sitä 'luvattomaksi lainaamiseksi' koska aioin palauttaa sen joskus. Tietysti minulle tehtiin sitten selväksi ettei sillä ole merkitystä. Olen vieläkin sitä mieltä että omassa määritelmässäni on vähän enemmän järkeä.

Toivonut useammin kuin kerran eri vanhempia?
En kertakaan. No, ehkä eri äidin.

Varastanut rahaa äidin käsilaukusta?
Monesti. Mutten ole edes uneksinut siitä sen jälkeen kun jäin kiinni. (Epäonnekseni heille selvisi ettei se ollut ainoa kerta.)

Salaa syöttänyt vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana?
Meillä ei ole koskaan ollut koiraa tai minkäänlaista lemmikkiä. Mutta aivan taatusti syöttäisin, jos olisi. Sen sijaan yritin salaa hivuttaa ne siskoni lautaselle tai piilottaa taskuihini tai johonkin ja jälkeenpäin vetää vessanpytystä alas. Viimeksimainitussa jopa onnistuin, kerran tai pari. Eivät ne oikeastaan niin kauheita ole tavoilla joilla iskä on niitä tarjoillut, mutta minulla on ongelma jos tiedän tai epäilen että niitä on mukana. Tosin, joistain vihanneksista pidän raakoina jos voin dipata ne.

Kastellut petisi pyjamabileiden aikana?
En.

Imenyt peukaloa viidennen ikävuoden jälkeen?
En edes 3-vuotiaana!

Työntänyt marmorikuulan nenääsi?
En muista, mutta hyvin mahdollista.

TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita?
Miten niin 'koskaan ennen'? Koulu ei ole lain rikkomisen arvoista, kiitos vain.

Levitellyt huhuja opettajasta?
Joo, mutta vain aika harmittomia.

Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen?
Olen. Muutaman kerran. Syistä joista opettajani ei rakasta minua. ;P

KOTIKURI

1. Millaisia rangaistuksia saat kotona?
Nuhtelua, kotiarestia, selkäsaunoja, ja korvasta vetämistä tms. jonnekin viedessä joskin harvoin. ja etuoikeuksien menetystä.
Jäähyjäkin kokeiltiin kun olin nuorempi, mutta ne ei koskaan toimineet – (juoksin aina pois tai löysin keinon viihdyttää itseäni paikallani sen sijaan että olisin istunut siinä tekemättä mitään niinkuin olisi pitänyt.) Joskus iskä huutaa, mutta tosi harvoin - hän ei usko siihen joten niin käy vain kun hän on tosi tosi stressantunut tai pelästynyt.

2. Kuka kurittaa sinua?
Isä. Vaikka on hän äidille oikeuden siihen antanut nytkin vaikka heillä ei ole yhteishuoltajuutta, mutta äitiä ei ole edes näkynyt eikä kuulunut pariin vuoteen. Paitsi nyt vähän aikaa sitten tavattiin ja hän kuulema aikoo palata takaisin, vaikka ei ihan samaan katon alle. Mutta en muista äidin koskaan edes yrittäneen kurittaa, lakkasi kai silloin kun he vaihtoivat paikkoja ollessani 2-vuotias. (Äiti palasi töihin, isä jäi kotiin minun ja siskoni kanssa.)

3. Kuinka usein sinua kuritetaan kotona?
Jotain pari kertaa viikossa.

4. Käyttävätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi?
Iskä käyttää hyvää yhdistelmää kumpaakin. Äiti käytti vain positiivista, suorastaan lahjoi minua. Oletan että hän joskus yritti kurittaakin, en vain muista ikinä nähneeni häntä minkäänsortin auktoriteettihahmona. Ei hänessä kai ole sitä...tai äitiä liiemmin muutenkaan...ja luulen että hän tavallaan pelkää minua, tai oikeastaan suttani. Siistiä. >;D

5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttävät?
Kehuja tietysti, tai vie meidät ulos tekemään jotain hauskaa, tai ostaa meille jotain mitä haluamme. Tai antaa ylimääräistä taskurahaa.

6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kestää?
Viikon tai kaksi.

7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kestää?
Ei ole mitään asetettua aikaa, se riippuu täysin siitä mitä on tapahtunut ja milloin hän uskoo minun oppineen läksyni. Mutta mitä tahansa muutaman sekunin ja muutaman minuutin välillä.

8. Jos vanhempasi läimäyttävät/piiskaavat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin?
Ei! Ja säälin niitä joiden antaa! Isä todennäköisimmin kostaisi hirmuisesti sellaiselle joka koskisi minuun tai siskooni sillä tavalla. Hän voisi vain pidättää sen henkilön, (hän on poliisi! 8)), mutta todennäköisimmin tekisi enemmän. Ainoa jonka hän sallisi on meidän äiti. En tiedä äidistä, tiedän vain ettei hänellä ole laillista oikeutta päättää mitään meidän suhteen.
Isä ei hyväksy muiden edes nuhtelevan meitä, (paitsi tietysti koulussa opettajamme, ja muiden poliisien ja sensellaisten auktoriteettihahmojen missä ikinä tilanteissa niiden kuuluukin.)

9. Tekeekö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin?
Ei yhtään.


10. Minkä ikäisenä sait selkäsaunoja?
Alkaen 3-vuotiaasta ja 18-vuotiaaksi asti. Näin minulle on sanottu.

11. Mistä rikkeistä vanhempiesi mielestä ansaitsee selkäsaunan?
Röyhkeä vastaanväittäminen/kommentointi tai muu epäkunnioitus heitä kohtaan, mustat valheet, varastaminen tai muu vakava rikos, alkoholi/tupakointi, kotiintuloajan tahallinen rikkominen, tavaroiden rikkominen tahallaan tai riehumalla, mikä tahansa hengenvaarallinen tai muutoin tosi vaarallinen. Noiden kanssa ei saa toista tilaisuutta.
...Muiden aikuisten epäkunnioitus, tottelemattomuus, rumat sanat, vähemmän vakavat valheet, ja koulusta lintsaus ansaitsevat sen jos tapahtuvat muutaman varoituksen jälkeen tai jatkuvasti.

12. Ovatko selkäsaunasi mielestäsi koskaan pahoinpiteleviä?
Ei. Tosin äiti tai siskoni saattaa kuulla jos on kotona mutta he ovat perhettä niin ei se niin haittaa. Vaikkei Freya ikinä saa selkäsaunoja hän on tarpeeksi mukava ettei piruile...Yleensä.

13. Tietääkö kukaan kavereistasi että saat selkäsaunoja vanhemmiltasi?
Läheisimmät kaverini.

14. Kannatko kaunaa vanhemmillesi selkäsaunojen takia? Vai rakastatko vanhempiasi?
Rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa tai missään toisessa. Ja ei, en kanna kaunaa. Koska ne ovat aina reiluja ja hyvästä syystä, ja olen varma että olisin kuollut tai pahempaa, jos hän ei niitä antaisi.

LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä käyt koulua?
Isä kotiopetti minua 7-vuotiaaksi asti, koska hänestä 5-vuotias on liian nuori aloittamaan koulun paineissa ja koska joka tapauksessa en ollut vielä koulukypsä silloin.
Mutta nyt käyn alakoulua täällä Suttonissa. Toivon kovasti pääseväni Tylypahkaan kun täytän yksitoista ja että se on silloin vielä täällä eikä taas Skotlannissa.

2. Minkälaisessa talossa asut? Kuvaile.
Se on tosi viihtyisä ja valoisa. Se on vähän yli 200 neliömetriä mikä on kuulema keskiverto perhetaloksi. Esikaupunkialueella, kaksikerroksinen valkoinen vanhanaikainen talo jossa on enimmäskeen ruutuikkunat, parkettilattiat, pähkinäpuuovet messinkinupeilla, punatiilinen jalka ja tummanruskea katto. Ulkoeteinen...Kolme makuuhuonetta (tai oikeastaan neljä jos kellariin rakennettukin lasketaan), yksi kylpyhuone ja toimisto yläkerrassa. Tosi iso olohuone, pieni wc, ruokasali ja iso keittiö alakerrassa. Komero portaiden alla, ja avotakka olohuoneessa ja ruokasalissa. Sisäpihaovaet olohuoneessa johtaa terassille ja se piha on hirmuisen valtava. Ruokasalissa on lattialuukun kautta käynti isoon kellariin. Ja meillä on yhden auton autotalli.

3. Onko teillä piha? Aita? Keinu? Kukkia? Puita? Nurmikko?
Meidän etupiha on päällystetty sileällä kivellä mutta sillä on pensaita ja kukkapenkkejä. Tiilimuuri ympärillä ja portti sekä ajotie. Sisäpiha on tosi iso ja täysin nurmella peitetty. Siellä on pikku lampi, omenapuu, vaahterapuu, ja monenlaista kukkapuskaa ja pensasta kuten ruusuja, kääpiökuusia ja sinisiä hortensioita...ja alppiruusuja. Aita on puinen ja aika korkea, paitsi takimmainen on pensasaita joka on vieläkin korkeampi. Siellä on hiekkalaatikko, pari keinua, liukumäki ja iso mahtava kiipeilyteline jossa muuten on myös liukumäki. Keskelle jää vielä paljon tilaa joten voin pelata pallopelejä omalla pihalla, joskin pesäpalloa en saa pelata siellä ja muidenkin pallojen kanssa on käsketty olla varovainen.

4. Onko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Jos jaoit, niin kenen?
Minulla on aina ollut oma huone. Mutta jos meillä on pitkäaikaisia vieraita, etenkin useampi kerralla, joudumme jakamaan siskoni kanssa. Se ei koskaan suju kovin hyvin, mutta ainakaan kukaan ei ole vielä pysyvästi vahingoittunut. Jos jakamisen tarve sattuu täysikuun viikolla, minun pitää jakaa iskän huone.

5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon.
Ollaan muutettu kerran. Me synnyttiin Wandsworthissa, (Lontoossa), ja asuttiin siellä äidin ja iskän kanssa iskän talossa. Iskä oli perinyt talon isoisältään joka kasvatti hänet 8-vuotiaasta eteenpäin. Hän ei ollut innokas myymään taloa, mutta kun minä olin 5-vuotias ja Freya melkein kolme, hän ja äiti päättivät viedä meidät eteläisempään Lontooseen.
Meillä oli kyllä mahtava Battersea Park ihan muutaman minuutin kävelymatkan päässä siellä vanhassa kodissa ja alue oli ihan hyvää, mutta he ajattelivat että meille olisi parempi kasvaa kauempana Lontoon ydinkeskustasta, ja iskällä oli onnellisia muistoja myös etelä-Lontoosta. Täältä Suttonista he löysivät sitten sopivan.
Tämä on jotain saman kokoinen, mutta täysin irrallaan naapureista toisin kuin se aiempi. Ja tässä on myös monta kertaa isompi sisäpiha, mikä on mahtavaa! Sekä autotalli jota aiemmassa ei ollut, ja iskä ostikin heti auton.
Tämäkin on vain muutaman kilometrin päässä Suttonin keskustasta. Tykkään kauheasti, ehkä jopa enemmän kuin aiemmasta talosta...vaikka en minä kovin paljoa siitä kyllä muistakaan.
Äiti ja iskä eivät olleet naimisisssa vaan vain vakavassa suhteessa ja asuivat yhdessä, mutta erosivat kun olin seitsemän ja äiti muutti pois.

6. Kuka kokkaa ateriat?
Iskä. Äitikin silloin kun vielä asui täällä ja nykyä6än joskus täällä käydessään. Erityisinä juhlina kuten jouluna ja pääsiäisenä, me kokataan yhdessä, (minä, iskä, Freya, ja äitikin ehkä taas.)

7. Kuinka vietätte joulua? Kuvaile. Koristeletteko kuusen? Vaihdatteko lahjoja?
Koristelemme kuusen päivän tai pari ennen joulua. Kaupasta ostettujen lahjojen lisäksi yleensä annamme ainakin yhden itsetehdyn lahjan kullekin, koska se on hauskaa ja ne ovat aina kaikkein merkittävimpiä ja kallisarvoisimpia. Käymme isovanhempieni ja isoisoisäni haudoilla jossain vaiheessa aamua, ja myöhemmin syödään valtava jouluateria. Joskus kummivanhempamme ovat mukana, ja äitikin varmaan taas tästä lähin. Syödään yleensä joko meillä tai kummivanhempien luona. Katsellaan jouluspesiaaleja tvConfusedtä, pelataan taialla maustamiamme lautapelejä, ja saatetaan käydä Tylyahossa tai Viistokujalla. Joskus vuokrataan mökki maaseudulta.

8. Mitkä ovat tähtimerkkisi, ja olitko hyvä esimerkkilapsi niistä?
Kalat/Apina.

Tätä varetn piti oikein kirjoja tutkia...Hm...kyllä, taidan olla. En kuitenkaan täydellisesti, esimerkiksi en ole yliherkkä enkä ihan yhtä avulias kuin useimmat kalalapset...
Mutta parhaimmalla käytökselläni voin olla todella suloinen...ja olen hyvin sosiaalinen, luova, omaan rikkaan ja aktiivisen mielikuvituksen, ja opin uutta tietoa nopeasti. Harvoin heitän kiukuttelukohtauksia, mutta olen tosi kovapäinen. Olin aiemmin tosi myötätuntoinen, mutta suden jälkeen olen kai muuttunut paljon vähemmän sellaiseksi vieraiden suhteen...perheeni (äitiä lukuunottamatta) saavat yhä syvimmät myötätuntoni jos en satu riehumaan täysin holtittomasti ihmissusirakkauteni kanssa.
Vaikka vältän näyttämästä tätä liikaa kavereideni edessä, minulla ei ole ongelmaa osoittaa hellyyttä rakkailleni tai ottaa sitä vastaan heiltä eikä minua yhtään haittaa että iskä joskus kutsuu minua nimityksillä 'kulta' tai 'rakas' kaikenlaisten miehisten lempinimien sijaan (joita hän kyllä myös käyttää ja joista pidän yhtä lailla.)
Kuten useimmat Apinat, olen todella vilkas – (joskin iskä sanoo että geeneilläkin on osansa siinä,, muistutan kuulema paljon hänen veljeään)...ja saatan olla välillä tosi töykeä/huonotapainen (mutta yleensä olen kohtelias koska niin minut on kasvatettu. Joskus vain lipsahdan luontoni takia)...ja hauskaa pitäessäni usein laitan omat mielihaluni kauas kenenkään muun tunteiden ja tarpeiden edelle - en minä pahalla, niin vain käy. Oikeastaan opin kyllä läksyni jos seuraukset ovat tarpeeksi pahat ja kadun kyllä asioita mutta se ei välttämättä tarkoita sitä ettenkö löytäisi itseäni ennemmin tai myöhemmin tekemästä jotain vastaavaa. Hauskanpitoa rakastavaksi, uteliaaksi, mielikuvituksekkaaksi, teräväksi/nokkelaksi, vaivihkaiseksi, ja optimistiseksi minut on myös todettu.


RE: Lapsuus-kysely - Ismelda Leah - 27-08-2018

TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Tunnusta...

Söitkö koskaan saastaa? - Eikö kaikki tee niin?
Varastitko lelun kaverilta? - En. Olisin saanut selkäsaunan.
Toivoit useammin kuin kerran eri vanhempia? - Toivoin isän heräävän henkiin.
Varastitko rahaa äidin käsilaukusta? - Ei ollut äitiä ja jos olisikin ollut, se ei olisi tiennyt mitä on raha tai mikä on käsilaukku.
Syötitkö salaa vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana? - En. Ei ollut koiraa.
Kastelitko petisi pyjamabileiden aikana? - Ei ole ollut pyjamabileitä.
Imitkö peukaloasi viidennen ikävuoden jälkeen? - Nyrkkiäni.
Työnsitkö marmorikuulan nenääsi? - Molempiin sieraimiin, samaan aikaan.

TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita? - En.
Levitellyt huhuja opettajasta? - En.
Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen? - En.

KOTIKURI:

1. Millaisia rangaistuksia sait kotona? - Korvapuusteja ja tukkapöllyä.
2. Kuka kuritti sinua? - Isoäiti.
3. Kuinka usein sinua kuritetiin kotona? - Melkein joka päivä.
4. Käyttivätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi? - Isoisä käytti.
5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttivät? - Vietti aikaa kanssani ja opetti kivoja juttuja.
6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kesti? - Pari päivää tai pari viikkoa.
7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kesti? - Jonkun hetken.
8. Jos vanhempasi läimäyttivät/piiskasivat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin? - Eivät.
9. Tekikö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin? - Ei kai.
(jos et saanut selkäsaunoja, voit hypätä seuraavaan osioon)
10. Minkä ikäisenä sait selkäsaunoja? - Ehkä 2 vuotiaasta asti.
11. Mistä rikkeistä vanhempiesi mielestä ansaitsi selkäsaunan? - Jos rikoin jotain tai puhuin rumia.
12. Olivatko ne mielestäsi koskaan pahoinpiteleviä? - Ehkä, en tiedä.
13. Tiesikö kukaan kavereistasi että sait selkäsaunoja vanhemmiltasi? - Ei kai.
14. Kannatko kaunaa vanhemmillesi selkäsaunojen takia? Vai rakastatko vahempiasi? - Isovanhempia... Rakastan silti.

LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä kävit koulua? - Kotona.
2. Millaisessa talossa asuit? Kuvaile. - Koti oli kuin kaksi taloa. Toinen alempana ja portaat oli putkessa joka johtaa toiseen mökkiin, mikä on yläkerta ja missä on makuuhuoneet.
3. Oliko teillä piha? Aita? Keinu? Kukkia? Puita? Nurmi? - Kaikki noi.
4. Oliko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Jos jaoit, niin kenen? - Oma huone.
5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon. - Ei muutettu.
6. Kuka kokkasi ateriat? - Isoäiti.
7. Kuinka vietitte joulua? Kuvaile. Koristelitteko kuusen? Vaihdoitteko lahjoja? - Minä sain aina koristella kuusen ja sain isovanhemmilta lahjoja ja tein itse heille lahjat.
8. Mitkä ovat tähtimerkkisi, ja olitko hyvä esimerkkilapsi niistä? - En minä vain tiedä.