HPAU
Perhekysely vol. 1 - Printable Version

+- HPAU (https://hiddenkiss.net/hphr)
+-- Forum: HAHMOT (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: HAHMOKEHITYS (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=78)
+---- Forum: Hahmokyselyt (https://hiddenkiss.net/hphr/forumdisplay.php?fid=79)
+---- Thread: Perhekysely vol. 1 (/showthread.php?tid=38)



Perhekysely vol. 1 - NIBS - 20-03-2016

Löysin täältä mielenkiintoisen perheaiheisen kyselyn ja suomensin siitä muutaman kysymyksen.


Hahmot saa vastata! [Image: smiley.png]

* * * * *

Onko teillä perhelegenda tai -tarina jota on kerrottu eteenpäin sukupolvelta toiselle?
Mitä perinteitä odotat innolla sukukokouksissa?
Onko sinulla mitään neuvoja tuleville sukupolville?
Mikä on kaikkein tärkein asia minkä opit vanhemmiltasi?
Mikä oli parasta aikaa elämässäsi ja miksi se oli upeaa?

Mitä omituisia persoonapiirteitä kulkee suvussasi?
Mitä fyysisiä piirteitä kulkee suvussasi?
Mikä on/oli suosikkiaktiviteettisi tehdä isäsi tai äitisi kanssa?
Miten perheesi viettää tyypillisen päivän yhdessä?
Kuinka äitisi tai isäsi rankaisi tai palkitsi sinua lapsena?
Mitä asioita teit veljiesi tai siskojesi kanssa kasvaessasi?
Kuinka veljesi tai siskosi on vaikuttanut elämääsi?

Kuka on perheessäsi suurin häirikkö, (eniten ongelmia aiheuttava/ongelmiin joutuva)?
Kenen perheenjäsenesi kanssa haluaisit haaksirikkoutua autiolle saarelle?
Kenen perheesi jäsenistä uskot voivan tulla kuuluisaksi?
Kenen perheenjäsenesi kaltainen haluaisit eniten olla?

Mikä mielestäsi oli suurin ongelma maailman kohtaamisessa, kun kasvoit?
Mikä mielestäsi on suurin ongelma maailman kohtaamisessa tänään?
Millainen uskot maailman olevan perheesi tuleville sukupolville, sadan vuoden kuluttua?
Mitä toivot perheesi tuleville sukupolville?


RE: Perhekysely vol. 1 - Stephen Hunter King - 20-03-2016

// Hunter 11-vuotiaana keväällä 1991. //


Onko teillä perhelegenda tai -tarina jota on kerrottu eteenpäin sukupolvelta toiselle?


Legendaa? Saat tuon kuulostamaan niin suurelta, että ei taida olla.

Mitä perinteitä odotat innolla sukukokouksissa?
Meitä ei ole jäljellä kuin ydinperhe, muut sukulaiset on aika kaukaisia joita emme tunne. Niin että me ollaan oikeastaan aina yhdessä.

Onko sinulla mitään neuvoja tuleville sukupolville?
Laittakaa Taikaministeriö uusiksi. Olen vasta yksitoista ja silti minusta tuntu että se on ihan pöpi paikka, mitä lehdistä voi lukea ja aikuisilta kuulee.

Mikä on kaikkein tärkein asia minkä opit vanhemmiltasi?
Iskä on opettanut että rakkaus on maailmassa vahvin ja tärkein asia, ja mitä ikinä elämä eteen heittääkään niin on pyrittävä jatkamaan elämää niin että edesmenneet läheiset voivat oll ylpeitä. Sen sijaan että kääntyisi huonoille teille surun tai itsensä syyttelyn takia. Ja että epäonnistuessa kannattaa yrittää uudestaan. En osaa päättää mitään yhtä tiettyä tärkeintä.

Mikä oli parasta aikaa elämässäsi ja miksi se oli upeaa?
No...Olen vasta yksitoista niin ei ole kauheasti elämää takana...Että jätän tämän kysymyksen tällä kertaa väliin.

Mikä on/oli suosikkiaktiviteettisi tehdä isäsi tai äitisi kanssa?
En koskaan oikeastaan tee paljon mitään kahdenkesken äidin kanssa eikä ole mitään suosikkia. Tykkään kyllä katsella kun hän maalaa tauluja tai muuta vastaavaa. Ne on tosi hienoja ja on kiehtovaa katsoa kun ne syntyvät. Vaikka hänellä ja iskällä molemmilla on tuo taito, minä en tainnut periä sitä geeniä. Taiteellisuus periytyi minuun kai enemmänkin laulu- ja luovan kirjoitustaidon muodossa.
Iskän kanssa taas teen vaikka mitä...Kuten pelaan lautapelejä ja vähän videopelejäkin (vaikka iskä ei ole videopeleissä kovin hyvä kun ei kasvanut niiden parissa, mutta tykkää niistä kuitenkin minun kanssani pelatessa), ja pallopelejä, metsäretkeilyä, kalastusta ja...ja joskus iskä soittaa kitaraa kun minä laulan jossain perheystävien tapahtumassa – se on tosi mahtavaa. Ja myös syvälliset keskustelut joita me käydään joskus kun toinen meistä on lukenut jonkun hyvän kirjan. Tosi vaikeeta päättää, kun tykkään hurjasti ihan jo vain iskän seurassa oelmisesta vaikka ei tehtäisi tai puhuttaisi yhtään mitään yhdessä. Umm...Kai voisin sanoa metsäretkeilyn tai kalastuksen, koska niissä voi yhdistää monia juttuja ja unohtua ihan vaan juttelemaan kaikesta maan ja taivaan välillä ja olla kahdestaan ilman että kukaan häiritsee.
Toisaalta avaimenpiilotus iskän kanssa on myös ihan mielettömän hauskaa. Kun me tehdään siitä tavallista haasteellisempaa - enemmän aarteenmetsästystä tai etsiväntyötä kuin vain melko satunnaista etsimistä.

Miten perheesi viettää tyypillisen päivän yhdessä?
Tarkoittaa kai päivää joka on erikseen otettu perhen ajanviettoa varten...? Umm...Me pelataan jotain lautapeliä – suosikki on Scrabble. Ja syödään samalla jotain hyvää take-out-ruokaa jota on haettu yhdessä tai sitten leivotaan jotain yhdessä. Jos on kesä ja hyvä sää niin tehdään se ulkona. Osa päivästä vietetään kaupungilla shoppaillen tai muuten vaan kierrellen. Illalla katsotaan joku leffa, jokainen saa vuorollaan valita sen. Tai vaihtoehtoisesti pidetään pieni tietokilpailu, joskus taikuuteen liittyen. (Palkintoina jokin taikamakeinen.)
Välillä tietty keksitään jotain erityistä menoa jos on esiemrkiksi joku tapahtuma jossain, mutta sitten mennäänkin jo vähemmän tyypilliseksi.

Kuinka äitisi tai isäsi rankaisi tai palkitsi sinua lapsena?
En musita äidin koskaan rankaiseen minua mistään, tai kai hän jotain jäähyjä joskus yritti mutta ne ei koskaan tehonneet nimeksikään. Äiti on aina ollut sitä tyyppiä joka vaan sanoo 'odotas kun isäsi tulee kotiin'. Paitsi että iskä oli koti-isä suurimman osan aikaa kunnes jäi yksinhuoltajaksi. Äiti palkitsee eneimmäkseen kaikenlaisella tavaralla, tai enemmänkin hän lahjoo. Hän kun ei kasvata meitä, yrittää vaan pärjätä.
Iskä käyttää varmaan kaikkia normaaleja mahdolilsia, se mitä riippuu ihan tilanteesta. Laittaa kotiarestiin, jäädyttää taskurahan, antaa piiskaa, vie etuoikeuksia, ja tietysti toruu/nuhtelee. Palkitseminen taas on mielestäni parhaan eli kehujen lisäksi yleensä jokin kiva uusi peli tai lelu, tai vie johonkin hauskaan tapahtumaan tai paikkaan vaikka olisi kouluilta. Tai antaa valvoa kerran pidempään kuin yleensä.

Mitä asioita teit veljiesi tai siskojesi kanssa kasvaessasi?
Me ollaan tosi erilaiset, mutta paljon me pelataan yhdessä tai vaan jutellaan kaikesta. Ja joskus askarrellaan omien lahjojemme lisäksi yhteinen lahja iskälle ja äidille isänpäivänä ja äitienpäivänä. Ja tietysti riidellään/tapellaan jonkinverran ympäri vuoden.

Kuinka veljesi tai siskosi on vaikuttanut elämääsi?
En minä tiedä...En vaan osaa kuvitella elämää ilman siskoani, ja olen onnellinen että hän on elämässäni. Vaikka mieluummin haluaisinkin että hän olisi veli. Tai edes poikamainen tyttö.

Kuka on perheessäsi suurin häirikkö, (eniten ongelmia aiheuttava/ongelmiin joutuva)?
Mwah. Taidan olla kirkas ykkönen kahdettatoista vuotta.

Kenen perheenjäsenesi kanssa haluaisit haaksirikkoutua autiolle saarelle
Iskän tietysti! Voisin elää siellä vaikka loppuelämäni hänen kanssaan. Mieluummin tietty en koska rakastan kaupunkielämää, mutta kuitenkin.

Kenen perheesi jäsenistä uskot voivan tulla kuuluisaksi?
Kenen tahansa, meillä on kaikilla huomattavia taiteellisia lahjoja. Ja iskä on tosi pätevä poliisi ja etsivä, sitäkin kautta on jotkut tulleet kuuluisaksi.

Kenen perheenjäsenesi kaltainen haluaisit eniten olla?
Iskän. Mutta olen kuulema eniten setäni kaltainen.

Mikä mielestäsi oli suurin ongelma maailman kohtaamisessa, kun kasvoit?
Ei minulla ole ongelmia maailman kohtaamisessa, elän päivä kerrallaan!

Millainen uskot maailman olevan perheesi tuleville sukupolville, sadan vuoden kuluttua?
Hm...Varmaan kunnon scifipläjäys. Kaikki tuntuu kehittyvän niin kovaa vauhtia.

Mitä toivot perheesi tuleville sukupolville?
Että rikokset ja parannuskeinoa ilman olevat sairaudet olisi vähentyneet, ja ettei taikavoimia tarvitsisi salata.


RE: Perhekysely vol. 1 - Ismelda Leah - 27-08-2018

Onko teillä perhelegenda tai -tarina jota on kerrottu eteenpäin sukupolvelta toiselle? - Minun tarinastani tulee Legenda Smile
Mitä perinteitä odotat innolla sukukokouksissa? - Mitä sukukokouksissa yleensä on?
Onko sinulla mitään neuvoja tuleville sukupolville? - Ole ylpeä siitä mitä olet.
Mikä on kaikkein tärkein asia minkä opit vanhemmiltasi? - Isä opetti minulle sanan rakastaa.
Mikä oli parasta aikaa elämässäsi ja miksi se oli upeaa? - Luulen, että aika jona isä eli.

Mitä omituisia persoonapiirteitä kulkee suvussasi? - Minun äidin puolen sukuni on jättiläisiä.
Mitä fyysisiä piirteitä kulkee suvussasi? - Olen jätti ja lapseni ovat varmaan aika isoja joskus.
Mikä on/oli suosikkiaktiviteettisi tehdä isäsi tai äitisi kanssa? - Minulla on vain isoisä ja isoäiti. Isoisän kanssa hoidetaan taikakasveja ja tutkitaan taikaotuksia.
Miten perheesi viettää tyypillisen päivän yhdessä? - Isoisän kanssa puutarhassa.
Kuinka äitisi tai isäsi rankaisi tai palkitsi sinua lapsena? - Ei mitenkään. Isoäiti antaa korvapuusteja.
Mitä asioita teit veljiesi tai siskojesi kanssa kasvaessasi? - Ei ole sisaruksia.
Kuinka veljesi tai siskosi on vaikuttanut elämääsi? - ^

Kuka on perheessäsi suurin häirikkö, (eniten ongelmia aiheuttava/ongelmiin joutuva)? - Se lienen minä.
Kenen perheenjäsenesi kanssa haluaisit haaksirikkoutua autiolle saarelle? - Isoisän.
Kenen perheesi jäsenistä uskot voivan tulla kuuluisaksi? - Minusta.
Kenen perheenjäsenesi kaltainen haluaisit eniten olla? - Isän.

Mikä mielestäsi oli suurin ongelma maailman kohtaamisessa, kun kasvoit? - Kiusaaminen.
Mikä mielestäsi on suurin ongelma maailman kohtaamisessa tänään? - Kiusaaminen.
Millainen uskot maailman olevan perheesi tuleville sukupolville, sadan vuoden kuluttua? - Silloin ei kiusata. Toivottavasti.
Mitä toivot perheesi tuleville sukupolville? - Kestävyyttä ja rohkeutta.